H&M ekspansja online

H&M oficjalnie zapowiada otwarcie w 2015 roku sklepu internetowego na polskim rynku oraz siedmiu innych krajach europejskich.

Polska znalazła się w ósemce krajów europejskich, w których H&M otworzy sklepy internetowe w 2015 roku. Ofertę H&M będą mogli kupować przez internet klienci z Belgii, Czech, Węgier, Portugalii, Rumunii oraz Słowacji. W 2015 roku szwedzka sieć uruchomi również sprzedaż internetową w Indiach, Peru, RPA i na Tajwanie.

Plany ekspansji na wschód

Ekspansję sklepu internetowego marki zapowiadano już we wrześniu podczas konferencji, na której przedstawione zostały kwartalne wyniki finansowe spółki Hennes & Mauritz AB. Nie wiadomo było jeszcze, o które kraje chodzi, podano jedynie, że spółka planuje dalszą ekspansję do Indii, Peru i na Tajwanie.

Rok 2014 był również rokiem rozwoju terytorialnego marki H&M. Spółka Hennes & Mauritz, podobnie jak jej konkurent, hiszpański Inditex, wprowadziła swoją najważniejszą markę na rynek chiński. W odróżnieniu od niektórych dużych sieci, zarówno H&M jak i Zara, nie sprzedają w Chinach za pośrednictwem serwisu Tmall, lecz stworzyły własne sklepy internetowe. Wraz z nimi, rozwijają również sieć stacjonarnych salonów sprzedaży na terenie Państwa Środka.

Wyścig na nowych rynkach

W 2014 roku ruszyły także sklepy internetowe marki H&M na rynku włoskim oraz hiszpańskim. Obecnie sieć prowadzi sklepy internetowe na 13 rynkach. Dla porównania, Zara prowadzi sprzedaż online w 27 krajach. Jak twierdzą eksperci, ekspansja online bardziej opłaca się sieciom droższym, takim jak Zara. Sieci, które sprzedają tańszy produkt, ryzykują niższe marże przy zbliżonych kosztach logistycznych.

Salony sprzedaży i sklepy internetowe H&M obecne są w 53 krajach świata. Pierwszy polski salon sprzedaży powstał w 2003 roku, obecnie w Polsce znajduje się ponad 130 sklepów marki.

Miliardowe obroty

Szwedzka firma Hennes & Mauritz powstała w 1947 roku. Marka H&M jest jedną z najtańszych sieci odzieżowych, oferujących asortyment zbliżony do jakością do innych dużych firm. Do spółki Hennes & Mauritz należą również marki: & Other Stories, Cheap Monday, COS, Monki, Weekday oraz H&M Home.

Łącznie grupa Hennes & Mauritz prowadzi ok. 3400 sklepów i punktów franczyzowych na 55 rynkach. W 2013 roku obroty brutto wynosiły 150 miliardów koron (68,6 miliardów złotych). Firma zatrudnia ponad 116 tysięcy osób.