SaveCart pomaga ratować porzucane koszyki

Firma SaveCart wprowadziła na rynek narzędzie, które pomoże sklepom internetowym walczyć ze zjawiskiem porzucania koszyka.

SaveCart analizuje zachowania klientów przebywających w sklepie internetowym i pomaga reagować na próby porzucania przez nich koszyka. Zbiera i analizuje Big Data, na ich podstawie tworzy profile behawioralne użytkowników i pomaga reagować na ich zachowania. Gdy klient próbuje porzucić koszyk, SaveCart wyświetla np. komunikat o dostępnym dla tego produktu kodzie rabatowym.

Personalizacja sklepu internetowego

Firma udostępnia też funkcję, która pomaga sklepom internetowym zbadać jakość oferowanych usług oraz zdiagnozować, dlaczego klient rezygnuje z transakcji. Gdy np. koszyk jest opuszczany w momencie wybierania sposobu płatności, klient otrzyma zapytanie, czy sklep oferuje za mało form płatności. Jeśli odpowie „tak”, SaveCart dopyta o preferowaną przez klienta metodę.

„Odpowiedź zaznaczona przez klienta zostanie zapamiętana. Gdy w przyszłości klient pojawi się w sklepie ponownie, a preferowana przez niego metoda płatności będzie już dostępna, na wstępie klient zostanie o tym poinformowany.” – wyjaśnia Rafał Gawłowski, prezes SaveCart Sp. z o.o.

Uratować jedną trzecią porzuconych koszyków

Narzędzie zbiera i przetwarza dane o wszystkich użytkownikach, którzy pojawiają się w sklepie. Wykorzystuje zarówno dane z logowania, jak i pliki cookies. SaveCartu nie trzeba integrować z back-endem e-sklepu, wystarczy wkleić kod śledzący, dostarczony przez firmę. Zainstalowanie usługi trwa kilka godzin. W październiku zakończyły się testy, narzędzie jest już dostępne na rynku.

„Dane z pierwszych zrealizowanych kampanii pokazują, że możemy w ten sposób uratować nawet jedną trzecią koszyków porzucanych podczas zakupów online.” – mówi Rafał Gawłowski, CEO SaveCart.

SaveCart pobiera procent od transakcji i przeznaczone jest głównie dla dużych graczy, choć na razie z usług firmy korzystało kilka mniejszych e-sklepów, biorących udział w testach. Obecnie prowadzone są rozmowy o współpracy z jedną z większych sieci handlowych w Polsce.

Integracja z platformami e-commerce

Dla mniejszych e-sklepów, które nie korzystają z platform autorskich, SaveCart do końca roku pojawi się jako plug-in na popularnych platformach, takich jak Magento, Shoplo czy PrestaShop. Narzędzie będzie można uruchomić za standardową opłatą kilku dolarów miesięcznie.

Sklepy internetowe, które korzystają z SaveCart, robią to za pomocą panelu administracyjnego, w którym mogą zaplanować „ratowanie” koszyków, podobnie jak planują kampanie reklamowe. Mogą wybrać np. koszyki o określonej wartości, albo poszczególne kategorie produktów, pojedyncze produkty, czy produkty poszczególnych firm.

Pomoc w remarketingu

SaveCart dostarcza również dane pomocne w kampaniach remarketingowych. Dane o klientach udostępniane są na życzenie sklepów internetowych partnerom zewnętrznym, takim jak np. agencje interaktywne odpowiedzialne za działania remarketingowe. Dzięki temu kampanie można prowadzić w sposób bardziej precyzyjny, np. uniknąć promowania produktu, który użytkownik już kupił w danym e-sklepie.

Firma SaveCart sp. z o.o. należy do trzech prywatnych inwestorów: Przemysława Mitraszewskiego, Piotra Płocharskiego i Macieja Sobierajskiego. Prezesem zarządu jest Rafał Gawłowski. Na razie firma korzysta z własnych źródeł finansowania, w przyszłości planuje pozyskanie zewnętrznych inwestorów.