Sklepy spożywcze, gastronomia i health & beauty, to sektory rozwijające się najdynamiczniej

Najszybciej rozwijające się sektory handlu

W opinii Klaudii Woźniak, Associate Director, Retail Division w firmie Pro Value sp. z o.o. najszybciej rozwijają się w centrach handlowych spożywcze sieci handlowe, fitness kluby oraz najemcy food courtów.

– Sektor gastronomiczny jest bardzo aktywny nie tylko w centrach handlowych, ale także przy ulicach handlowych, dworcach czy ośrodkach biurowych. Kawiarnie i restauracje typu fast food, kawiarnie połączone z piekarnią lub restauracje samoobsługowe serwujące ekologiczne i zdrowe jedzenie to obecnie najszybciej rozwijające się koncepty. Na liście szybko rosnących sieci są dla przykładu, Green Cafe Nero (kawiarnia), restauracja typu fast food (McDonald’s, North Fish, KFC), kawiarnie połączone z piekarnią (Nowakowski Gorąco Polecam, Vincent), restauracje samoobsługowe serwujące zdrową kuchnię (Salad Story, Friends) – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Klaudia Woźniak, Associate Director, Retail Division, Pro Value sp. z o.o.

W opinii eksperta z Pro Value, równie szybko rośnie liczba sklepów spożywczych, supermarketów np. Piotr i Pawel, Lidl, Biedronka jak i małych sklepów osiedlowych – Freshmarket, Carrefour Express.

– Są to sklepy od 150 mkw. do 1,3 tys. mkw. zlokalizowane w miastach, blisko osiedli mieszkaniowych. Nie obserwujemy ekspansji sklepów wielkopowierzchniowych i hipermarketów poza miastem – podkreśla Klaudia Woźniak.

– Kolejnym sektorem, który dynamicznie się rozwija to health & beauty, zarówno na ulicach handlowych, w osiedlach mieszkaniowych jak w centrach i parkach handlowych. Główni gracze to Rossmann, Superpharm i Hebe, ale również aktywne są sieci aptek np. Ziko, Euroapteka, Cosmedica. W tym roku bardzo dynamiczny jest także sektor fitness clubów. Rozwijają się zarówno firmy już działające na polskim rynku jak i nowe marki np. Fintess24Seven, Gravitan, McFit, Fabryka Formy, Zdrofit. Kluby fitness rozwijają się w największych polskich miastach, zarówno w centrach handlowych jak i w lokalizacjach osiedlowych lub biurowych. Te kierunki rozwoju odzwierciedlają zmiany stylu życia w Polsce. Polacy cenią swój czas, zakupy już nie są formą dominującą spędzania wolnego czasu. W związku z tym na codzienne zakupy wybieramy sklepy spożywcze i health & beauty zlokalizowane blisko domu lub pracy. Dbamy o zdrowie, dobrą formę, stąd rozwój klubów fitness i sklepów sportowych oraz restauracji ze zdrowa kuchnią. Mamy mniej wolnego czasu, dlatego chętnie korzystamy z szybkich restauracji i kawiarni przy okazji zwracając uwagę na jakość produktów – podsumowuje Klaudia Woźniak.

Klaudia Woźniak z Pro Value jest członkiem Jury konkursu SCF 2015 Retailers’ Awards.

Reklama

Galeria Jurajska