Centrum Wina
Centrum Wina

Jak dowiedziała się redakcja Retailnet.pl spółka Ambra SA nie planuje dalszych otwarć sklepów Centrum Wina w obiektach handlowych. – Obecnie działa 25 sklepów Centrum Wina. W bieżącym roku otworzyliśmy jeden sklep, który zlokalizowany jest w Centrum Handlowym Atrium Felicity w Lublinie – mówi redakcji Retailnet.pl Robert Ogór, prezes zarządu Ambra SA.

– W najbliższym czasie nie planujemy nowych otwarć, ponieważ istniejące sklepy zlokalizowane są w najlepszych centrach handlowych i najatrakcyjniejszych miejscach i nadal mają potencjał wzrostu sprzedaży. Nasze sklepy mają powierzchnię od 30 do 80 metrów kwadratowych – dodał Robert Ogór.

Ambra zajmuje się produkcją i sprzedażą wyrobów alkoholowych i bezalkoholowych. Jest największym w Polsce producentem, importerem i dystrybutorem win. Głównym rynkiem działalności jest Polska, ale grupa funkcjonuje również w Rumunii, Czechach i na Słowacji. Rynek krajowy w ostatnim roku obrotowym odpowiadał za 84 proc. przychodów ze sprzedaży całej Grupy Kapitałowej. Rok wcześniej udział ten wynosił 77 proc. Wśród marek własnych posiadanych przez spółkę należy wymienić: Dorato, MichelAngelo, Cin&Cin, El Sol, Nemiroff, Piccolo, Cydr Lubelski czy Pliska. Średnie zatrudnienie w Grupie Kapitałowej w roku obrotowym 2013/2014 wyniosło 697 osób.

W ciągu ostatnich 3 lat obrotowych Grupa wygenerowała prawie 2 mld zł przychodów ze sprzedaży, ponad 50 mln zł zysku, 108 mln zł przepływów pieniężnych operacyjnych oraz wypłaciła swoim akcjonariuszom w formie dywidend ponad 30 mln zł.

Ambra SA zadebiutowała na GPW w Warszawie w czerwcu 2005 r. Jej głównym akcjonariuszem od 1994 roku, posiadającym ok. 61 proc. akcji jest niemiecki koncern Sektkellerei Schloss Wachenheim AG – światowy lider w produkcji i dystrybucji win musujących notowany na giełdzie we Frankfurcie.