Costa Coffee: 77 punktów po rebrandingu

Costa Coffee

CHI Polska, właściciel sieci kawiarni Costa Coffee w październiku 2014 roku rozpoczęła proces rozpoczęła rebrandingu swoich kawiarni. Proces zmian przebiega bardzo dynamicznie. W ciągu pierwszych 8 tygodni rebrandingu zmienionych zostało 77 lokalizacji na obszarze całej Polski.

Zgodnie z zapowiedziami w pierwszym etapie rebrandingu zmianom podlegają kawiarnie zlokalizowane w rejonie warszawskim. Najważniejszym etapem zmian przeprowadzanych w sieci jest rebranding kawiarni coffeeheaven na Costa Coffee, zmiana aranżacji lokali oraz zmiana maszyn vendingowych na Costa Express.

Zakończenie pełnego procesu rebrandingu planowane jest na koniec 2015 roku. Przedstawiciele spółki nie zdradzają kosztów, jakie pochłonie inwestycja związana z rebrandingiem. Jednak, jak dowiedziała się redakcja Retailnet, rebranding przeprowadzany jest w dwóch fazach.

– Najpierw na celownik bierzemy Warszawę, a później kolejne miasta w Polsce. W związku z tym akcja jest dosyć pracochłonna i wymagająca sporych nakładów inwestycyjnych. Pamiętajmy, że są to koszty związane nie tylko zmianą wizualną lokali, ale także ze środkami przeznaczonymi na marketing, kampanie wizerunkowe i informujące o zmianie oraz z całym kosztem kreowania wizerunku nowej marki Costa Coffee. Mogę zapewnić, że są to kwoty, które nigdy na polskim rynku kawiarnianym się nie pojawiały – powiedział portalowi Retailnet Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający CHI Polska SA.

Średnia powierzchnia lokalu kawiarni w centrum handlowym razem z niewielkim zapleczem ma od 60 mkw. do 120 mkw. Obecnie w centrach handlowych spółka prowadzi ponad 60 kawiarni.

Costa Coffee to największa sieć kawiarni w Wielkiej Brytanii i w Europie. Polska jest trzecim pod względem ilości lokali krajem w grupie 30 państw, w których obecna jest Costa Coffee.

Firma CHI Polska SA jest obecna na polskim rynku od 1999 roku i jest operatorem Costa Coffee i coffeeheaven. Obecnie pod szyldem Costa Coffee oraz coffeeheaven funkcjonuje ponad 100 kawiarni zlokalizowanych głównie w centrach oraz galeriach handlowych w największych miastach Polski.

Sieć Costa Coffee została nominowana w kategorii SCF Cafe Retailer of the Year 2015. Zwycięzcę poznamy już 3 marca 2015 podczas Shopping Center Forum 2015 Winter Edition.

Reklama

Galeria Jurajska