biedronka online retailing e-commerce

Największa sieć dyskontowa w Polsce pracuje nad testowym sklepem internetowym. W ramach pilotażu zamówienia w internecie będą mogli składać m.in. mieszkańcy Trójmiasta.

Jak podał “Dziennik Gazeta Prawna” sklep internetowy Biedronki ma funkcjonować systemie click and collect. Oznacza to, że klienci zamawiają zakupy w internecie, a następnie samodzielnie odbierają je w wybranych sklepach sieci. Na razie nie wiadomo, czy Biedronka planuje wprowadzenie dowozu zamówionych w e-sklepie zakupów do domu, ani jak długo potrwają testy.

O tym, że Biedronka rozważa aktywne wejście na rynek e-commerce wiadomo już od kilku miesięcy. Wówczas na rynku pojawiła się informacja, że sieć zatrudniła specjalistę, który przejął pieczę nad stroną internetową Biedronki i ma za zadanie wdrożyć na niej dodatkowy moduł sklepu internetowego. Wygląda na to, że właśnie obserwujemy pierwsze efekty tych prac.

Biedronka z nowym system płatności

Należąca do Jeronimo Martins Polska (spółka jest częścią portugalskiego konsorcjum Jerónimo Martins) sieć Biedronka dosyć ostrożnie podchodzi do wprowadzania w swoich sklepach nowych rozwiązań technologicznych. Przez długie lata jej klienci musieli płacić za zakupy wyłącznie gotówką. Władze Biedronki podkreślały, że dzięki temu mogą zaoferować konsumentom niższe ceny.

W końcu jednak sieć ugięła się pod oczekiwaniami klientów. Najpierw, w październiku 2013 roku, Biedronka udostępniła dla klientów nowy system do obsługi płatności mobilnych – iKASA.

Dzięki tej platformie płatności telefonem w sklepach Biedronka mogły dokonywać osoby posiadające rachunek w Alior Banku lub Getin Banku. Prawdziwa rewolucja nastąpiła jednak dopiero w tym roku. W czerwcu 2014 Biedronka wprowadziła w wybranych sklepach możliwość płatności kartami płatniczymi (Visa i MasterCard).

Obecnie usługa dostępna jest we wszystkich sklepy tej sieci. Bankiem, który odpowiada za obsługę płatności bezgotówkowych za pomocą kart płatniczych w sieci Biedronka, jest Bank Pekao S.A.

Internetowa sprzedaż produktów spożywczych

Biedronka od lat dynamicznie rozwija sieć swoich dyskontów na terenie całego kraju. Obecnie sieć liczy już niemal 2530 placówek. Tylko w bieżącym roku sieć uruchomiła już 149 nowych sklepów.

Dzięki temu w III kwartale 2014 roku przychody ze sprzedaży Biedronki wzrosły o 10,9% w odniesieniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Od stycznia 2014 sprzedaż sieci poprawiła się względem tego samego okresu 2013 roku o 9,7% i wyniosła 6,19 mld euro. Jeżeli weźmiemy jednak pod uwagę wyniki bez wliczania nowych placówek (like for like), to okaże się, że w III kwartale zmalały one o 1,3%.

Czy ewentualne uruchomienie sprzedaży w internecie odwróci ten niekorzystny trend? Inne sieci spożywcze są pod tym względem kilka kroków przed Biedronką. Swoje e-sklepy prowadzą już m.in. Tesco, Alma Market, Piotr i Paweł, Auchan czy E.Leclerc.

Tekst został opublikowany na portalu Evigo.pl