Salon Prima Moda wykonany przez Forbis Group
Salon Prima Moda wykonany przez Forbis Group

W trzecim kwartale 2014 roku spółka Prima Moda SA osiągnęła lepsze wyniki w stosunku do analogicznego okresu rok temu. Przychody w tym okresie wyniosły 11,16 mln zł, wobec 11,62 mln zł rok wcześniej. Marża brutto na sprzedaży była na poziomie 53,50 proc. wobec 50,52 proc. Dzięki wyższej marży procentowej spółka zrealizowała zysk brutto ze sprzedaży wyższy o 1,60 proc.

Koszty sprzedaży zostały ograniczone o blisko 9,57 proc. a koszty ogólnego zarządu o 4,23 proc. W omawianym okresie pojawiły się również jednorazowe koszty związane z zamknięciami sklepów. Wynik operacyjny spółki był lepszy o ponad 33 proc. rok do roku, a EBITDA o blisko 50 proc. Wystąpiły również ujemne różnice kursowe, które powiększyły koszty finansowe o 28 tys. zł.

Wynik netto był lepszy o 22 proc. rok do roku. Co najważniejsze Prima Moda SA w trzecim kwartale 2014 roku wygenerowała dodatnie przepływy pieniężne na poziomie 354 tys. zł wobec -555 tys. zł rok temu. Spółka dokonała również otwarcia jednego salonu w nowopowstałym centrum handlowym Atrium Felicity w Lublinie.

Zarząd Prima Moda SA uznaje wyniki trzeciego kwartału 2014 roku za satysfakcjonujące zważywszy na warunki pogodowe, jakie miały miejsce we wrześniu (kluczowym miesiącu tego kwartału).

Prima Moda SA jest obecna na rynku obuwniczym od początku lat 90. Prowadzi sklepy marki PrimaModa, które oferują obuwie damskie, męskie, torebki, środki konserwacji do obuwia, galanterię skórzaną. Firma w 2006 roku została przekształcona ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę akcyjną z siedzibą we Wrocławiu. Prima Moda SA w listopadzie 2007 roku zadebiutowała na GPW w Warszawie. Prima Moda SA posiada ponad 30 salonów własnych w centrach i galeriach handlowych. Spółka planuje jeszcze w tym roku uruchomić sklep internetowy PrimaModa.