neo24 raport ecommerce

NEO24.PL, czołowy w Polsce sklep internetowy, przekroczył liczbę dwóch milionów zrealizowanych zamówień.

W ciągu ostatniego roku sklep wdrożył multibranżowy model biznesowy (obok RTV AGD IT wprowadzając m.in. produkty dla domu, dla dzieci oraz kosmetyki), rozbudował sieć naziemnych punktów odbioru do kilku tysięcy, a także zaproponował model dostaw w kilka godzin, tego samego dnia. „Przekroczenie miliona transakcji zabrało 6 lat – był to w 2012 r. Drugi milion osiągnęliśmy już tylko w dwa lata. To mówi wiele zarówno o błyskawicznym rozwoju całego e-commerce, jak i o sukcesie strategii NEO24.pl” – mówi Tomasz Kabarowski, Prezes Zarządu NEO24.PL.

Usługa click & collect

Ostatni rok był dla NEO24.PL okresem dynamicznego rozwoju i inwestycji w poszerzanie zasięgu:

  • W czwartym kwartale 2013 r. sklep z sukcesem wdrożył nowy model biznesowy – utrzymując pozycję lidera w e-sprzedaży RTV AGD IT, firma poszerzyła ofertę o kilka nowych kategorii produktów (zabawki, produkty dla zwierząt, dla domu, kosmetyki), stając się tym samym multibranżową platformą. Sukces tej decyzji potwierdziły rekordowe wyniki sprzedaży odnotowane po rozbudowie oferty.
  • Na początku lutego 2014 r., wprowadzając obsługę Klienta czynną przez 7 dni w tygodniu, sklep sięgnął po bastion zdominowany dotąd przez tradycyjne markety: zakupy weekendowe.
  • Wiosną 2014 r. NEO24.pl ogłosiło partnerstwa z dwiema sieciami, które znacznie poszerzyły system punktów odbioru i pozwoliły zrealizować plan dotarcia z ofertą e-zakupów także do bardziej konserwatywnych konsumentów w mniejszych miastach – zakupy z NEO24.pl można dziś odbierać w 2500 kioskach RUCHu oraz na 600 stacjach Orlen na terenie całego kraju.
  • W ostatnim kwartale NEO24.pl wprowadził jeszcze dwie innowacje: NEOEXPRESS, czyli dostawę wybranych kategorii produktów w kilka godzin (rewolucja na skalę światową, szczególnie w branży takiej jak RTV AGD IT), a także odroczone płatności.

Własne centra logistyczne

„Przekroczenie magicznej liczby 2 000 000 zrealizowanych zamówień to dla NEO24.PL bardzo ważny moment. Po raz kolejny bijemy właśnie rynkowy rekord w branży, a przede wszystkim udowadniamy, że strategia ciągłych inwestycji w jakość i innowacje przynosi sukcesy” – mówi Tomasz Kabarowski.

Sklep internetowy NEO24.PL istnieje od 2006 roku, a jego zespół liczy obecnie ponad 80 osób. Sklep posiada własne centra logistyczne, które pozwalają na utrzymanie bardzo szerokiego wyboru produktów – ich dostępność w magazynach zlokalizowanych w różnych częściach kraju usprawnia realizację zamówień, przez co towar szybko dociera do klientów. Jednocześnie, w przeciwieństwie do tradycyjnych hipermarketów, sklep nie musi ponosić wysokich kosztów magazynowania w centrach handlowych, w sercu dużych miast.

M-commerce priorytetem

Przed końcem 2014 roku NEO24.PL zapowiada ogłoszenie nowego partnerstwa biznesowego, które poszerzy sieć naziemnych punktów odbioru. Do kiosków ruchu i stacji Orlen dołączy kolejna ogólnopolska sieć partnerska, do której dostarczane będą zamówienia z NEO24.PL.

Trendy i priorytety biznesowe na 2015 rok? „Przede wszystkim m-commerce. Pracujemy już nad licznymi rozwiązaniami, które pozwolą nam udoskonalić zakupy dokonywane przez telefon. Przy tak błyskawicznym rozwoju rynku i oczekiwań konsumentów, szybciej niż nam się wydaje będziemy musieli dostarczać rozwiązania, które nie przewidują żadnego pola na stratę czasu czy testowanie cierpliwości” – dodaje Tomasz Kabarowski.