Rossmann o perspektywach rozwoju rynku drogerii w Polsce

Marek Maruszak, Rossmann

Marek Maruszak, Rossmann

O tym jak dynamicznie zmienia się rynek drogeryjny w Polsce rozmawiamy Markiem Maruszakiem, prezesem zarządu Rossmann Polska.

Jak ocenia Pan ogólnie perspektywę rozwoju rynku kosmetycznego w Polsce?

– Od kilku lat możemy mówić o stagnacji. Rynek się nie rozwija. Niewątpliwie jest to związane z kryzysem ekonomicznym i wpływem dyskontów na cały rynek FMCG, wojną cenową pomiędzy detalistami oraz większą sprzedażą artykułów ekonomicznych.

Drogerie Rossmann otwierane są w różnych konceptach. W niektórych miejscach klienci poza artykułami drogeryjnymi mają szeroką ofertę produktów spożywczych, zabawek czy nawet alkohol. Dlaczego firma zdecydowała się na taki krok?

– To jest asortyment uzupełniający. Decydujemy się go wprowadzać w największych drogeriach, np. w Warszawie mamy lokale średniej wielkości, więc klienci poza Galerią Mokotów i Renovą przy ul. Rembielińskiej nie mają dostępu do tego typu formatów. Wszystkie te produkty to klasyczny asortyment, który w swoich placówkach ma Rossmann w Niemczech. Korzystamy z doświadczenia naszych kolegów i w miarę możliwości poszerzamy naszą ofertę o sprawdzone artykuły. Przykładem są wina oraz zdrowa żywność, które cieszą się coraz większą popularnością. Są to produkty wysokiej jakości i klienci coraz chętniej po nie sięgają.

Firma Rossmann poza produktami znanych firm oferuje też wiele produktów marek własnych. Czy cieszą się one równie dużym powodzeniem?

– Pozycja marek własnych Rossmanna jest coraz mocniejsza. Są to bardzo dobre produkty. Wiele z nich ma certyfikaty niemieckich instytutów jakości. 80-90 proc. tych artykułów jest produkowanych w Niemczech, a kosmetyki do pielęgnacji twarzy Rival de Loop wytwarzane są w Szwajcarii. Siła niektórych naszych marek własnych jest zbliżona do powszechnie dostępnych produktów markowych.

Co na przestrzeni ostatnich miesięcy zmieniło się w organizacji Państwa drogerii?

– Nie ma rewolucyjnych zmian. Już wcześniej utworzyliśmy dwa sklepy koncepcyjne: Manufaktura w Łodzi oraz City Center w Poznaniu, które różnią się od innych sklepów asortymentem oraz dodatkowymi usługami. Jeżeli chodzi o nowości, to rozpoczęliśmy test kas samoobsługowych. Pierwsze tygodnie ich funkcjonowania wyglądają optymistycznie.

 

Obecnie na naszym rynku 950 sklepów sieci Rossmann. Firma rozpoczęła działalność w Polsce 21 lat temu. Łącznie pod marką Rossmann działa w Europie 1320 drogerii. Sklepy marki codziennie odwiedza ponad 600 tys. klientów.

Marka Rossmann nominowana jest w kategoriach SCF Drugstore Retailer of the Year 2015 oraz SCF Best Expansion Retailer of the Year 2015. Więcej informacji o zimowej edycji Shopping Center Forum 2015 można znaleźć TUTAJ.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016