Hygienika zmieniła się w Kerdos Group

Sąd zarejestrował zmianę dotychczasowej firmy i siedziby Hygienika SA – na podstawie odpowiednich uchwał, podjętych przez akcjonariuszy podczas WZ. Obecnie spółka działa już pod firmą Kerdos Group SA (kerdos po grecku oznacza zysk), a jej siedziba znajduje się w Warszawie. Wcześniej był to Lubliniec w województwie śląskim.

– To kolejne ważne zmiany, potwierdzające i podkreślające nowy rozdział w historii spółki. Wkrótce powinniśmy sfinalizować sprzedaż zakładu produkcyjnego w Lublińcu, a jednocześnie intensyfikujemy rozwój sieci drogerii Dayli oraz sieci Drogerii w Luksemburgu. Kerdos Group to spółka holdingowa, skupiona na sprzedaży detalicznej i hurtowej artykułów kosmetycznych i higienicznych poprzez sieć drogerii, w tym również poza Polską. Będziemy rozwijać również handel internetowy oraz rozważamy inne ciekawe projekty o wysokiej stopie zwrotu z inwestycji – mówi Kamil Kliniewski, prezes zarządu Kerdos Group SA.

To właśnie drogerie są motorem dynamicznego wzrostu wyników Kerdos Group. Narastająco po trzech kwartałach br. Grupa zaksięgowała 174,2 mln zł przychodów ze sprzedaży (+50 proc. rdr), generując 59,2 mln zł zysku brutto na sprzedaży (+43 proc. rdr). Segment produkcyjny odpowiadał za 6% przychodów, sprzedaż hurtowa – za 30%, a sprzedaż detaliczna w drogeriach Dayli – za 64 proc. uzyskanych przychodów. Oczyszczając wyniki uzyskane w 2013 roku ze zdarzenia jednorazowego (zysk na okazyjnym nabyciu aktywów sieci drogerii Dayli), rezultat EBITDA za okres styczeń-wrzesień 2014 roku wzrósł w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku o 53 proc. (do 17,4 mln zł), a zysk netto przypisany akcjonariuszom Hygieniki – o 95 proc., do 11,2 mln zł.

W celu sfinansowania szybszego rozwoju sieci drogerii Dayli spółka rozpoczyna spotkania z inwestorami, którzy są zainteresowani uczestnictwem w ofercie zabezpieczonych obligacji korporacyjnych. Spółka zamierza pozyskać 25 mln zł na otwarcia nowych lokalizacji drogerii Dayli, a obligacje mają zadebiutować na rynku Catalyst.

– Do końca 2015 roku planujemy uruchomić 50 nowych własnych sklepów oraz dodatkowe 20 w ramach uruchamianego programu franczyzowego – zapowiada Kamil Kliniewski.

Warto zauważyć, że Grupa Hygienika już teraz generuje wysokie wzrosty wyników pomimo optymalizacji lokalizacji drogerii. Od przejęcia Dayli, czyli od marca 2013 roku, uruchomiono ponad 20 nowych lokalizacji, zamykając lokalizacje nierentowne. W finalnym rezultacie sieć drogerii Dayli powiększyła się z ówczesnych 158 lokalizacji do obecnych 165. Grupa Hygienika może pochwalić się sukcesami również za granicą.

– Rozpoczęliśmy proces przejmowania drogerii Meng w Luksemburgu (jedyna sieć drogerii w tym kraju, obecnie 24 lokalizacje). To bogaty rynek, na którym można osiągać wysokie marże. Proces przejmowania rozpoczęliśmy pod koniec lipca br. i zgodnie z podpisaną umową zakończy się on w kwietniu 2017 roku, kiedy powinniśmy posiadać już 100 proc. udziałów, a przychody sieci Meng mogą mieć wartość 40-50 mln euro rocznie – dodał Kamil Kliniewski.

Reklama

Galeria Jurajska