Briju: trzy nowe salony ruszą w pierwszym kwartale 2015 roku

Salon Briju

Salon Briju

Spółka Briju, producent i dystrybutor biżuterii w pierwszym kwartale 2015 roku planuje otworzyć 3 salony Briju: w Łodzi, Elblągu i drugi salon we Wrocławiu. Większość lokalizacji do uruchomienia salonów w roku przyszłym została już wytypowana, są podpisywane kolejne umowy najmu oraz trwają ostatnie uzgodnienia – informuje w raporcie giełdowym Briju SA.

Od 2013 roku prowadzone są intensywne prace w zakresie tworzenia sieci salonów działających pod marką Briju. Planowane lokalizacje są analizowane pod względem położenia na terenie centrum handlowego, jak również pod względem siły nabywczej potencjalnych klientów oraz konkurencji. Wszystkie salony posiadają jednolity wystrój zgodny z koncepcją salonów Briju oraz jest w nich wprowadzany system operacyjny umożliwiający szybkie i sprawne przeprowadzanie kampanii reklamowych oraz promocyjnych.

Równolegle z otwieraniem nowych salonów, prowadzone są prace nad pozyskaniem lokalizacji spełniających wyznaczone kryteria, w których będą uruchamiane salony w roku przyszłym. W miesiącu październiku zostały otwarte ostatnie salony firmowe w bieżącym roku. Wraz z wcześniej uruchomionymi, łącznie 12 salonów jest przygotowanych do prowadzenia sprzedaży w IV kwartale br., tj. w okresie generującym najwyższą sprzedaż wyrobów jubilerskich.

Grupa Kapitałowa Briju SA w okresie od 1 stycznia do 30 września 2014 roku uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 274,54 mln zł, co stanowi wzrost o 17,4 proc. w porównaniu do przychodów uzyskanych w tym samym okresie 2013 r. Przychody ze sprzedaży Grupy Briju w trzecim kwartale 2014 r. wyniosły 107,3 mln zł i były o 3,2 proc. wyższe od przychodów osiągniętych w trzecim kwartale 2013 roku.

Zysk z działalności operacyjnej w Grupie Briju w okresie 9 miesięcy zakończonych 30 września 2014 roku. wyniósł 9,65 mln zł, natomiast w tym samym okresie roku poprzedniego wnosił 8,27 mln zł. Kwota zysku z działalności operacyjnej w porównywanych okresach jest wyższa o 1,37 mln zł, tj. o 16,6 proc. W trzecim kwartale 2014 r. zysk z działalności operacyjnej Grupy wynosił 3,72 mln zł i był o 10,9 proc. wyższy od zysku wypracowanego w analogicznym okresie 2013 r., kiedy to wynosił 3,36 mln zł.

Istniejąca od blisko 100 lat jubilerska firma Briju oferuje ręcznie wyrabianą biżuterię dostępną w całej Europie. Salony Briju otwierane są w największych galeriach handlowych w Polsce. Briju to marka z tradycjami, budowana od pokoleń, działająca w Polsce od 1920 roku. Jej założycielem był Jan Piotrowski. Jako jedyna z branży jubilerskiej jest notowana na rynku podstawowym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Obecnie sieć liczy 12 salonów własnych, które mieszczą się w centrach handlowych m.in. w Centrum Riviera, w Gdyni, Galerii MM w Poznaniu, czy w CH Karolinka. Spółka rozwija również sieć sklepów franczyowych, a także współpracuje z około 300 sklepami jubilerskimi, do których realizuje dostawy swoich wyrobów kilka razy w miesiącu.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska