iteraktywna przymierzalnia Rebecca Minkoff

Luksusowy sklep odzieżowy Rebecca Minkoff wprowadzi do salonów sprzedaży wirtualne przymierzalnie, dzięki technologii stworzonej przez eBay.

Rebecca Minkoff właśnie otworzyła nowy salon sprzedaży w nowojorskim SoHo. Firma łączy w nim zakupy tradycyjne z wirtualnymi za pomocą technologicznych innowacji. W tym celu nawiązała współpracę z eBay’em.

ekran dotykowy w sklepie Rebecca Minkoff

Interaktywne ekrany dotykowe

Gdy klient wchodzi do sklepu, loguje się do systemu za pomocą „Connected Glass”, czyli interaktywnego ekranu dotykowego umieszczonego na ścianie. Gdy wybierze produkty, które zamierza kupić, za pomocą odpowiedniej komendy w panelu wysyła je do przymierzalni, wyposażonej w ekrany dotykowe wielkości luster.

Będąc w przymierzalni, klienci mogą za pomocą tych ekranów przeglądać ofertę sklepu i zamawiać przyniesienie dodatkowych produktów. Można też zamówić w ten sposób darmowe napoje, a gdy te będą gotowe, klient otrzyma powiadomienie sms-em.

wirtualna przymierzalnia w sklepie Rebecca Minkoff

Spersonalizowane komunikaty

Udostępniając w systemie swój numer telefonu komórkowego, klienci zgadzają się na to, aby pobierano dane o ich historii zakupowej oraz żeby system rozpoznawał ich gdy wejdą do sklepu. Na podstawie pobranych danych, aplikacja wyśle klientowi rekomendacje i informacje o promocjach.

Produkty Rebecca Minkoff mają etykiety RFID, które umożliwiają ich rozpoznawanie i lokalizację. Dzięki temu magazyny sklepowe są zintegrowane z ofertą sklepu internetowego, również dostępnego za pośrednictwem tabletów znajdujących się w sklepie i w przymierzalniach.

Technologia eBay

Jeśli wybrany przez klienta produkt jest niedostępny w konkretnym rozmiarze lub kolorze i pojawi się ponownie w inwentarzu, klient otrzyma powiadomienie na smartfon.

Zaplecze technologiczne interaktywnych przymierzalni zastosowanych w salonach Rebecca Minkoff dostarczyła firma eBay. Oprogramowanie zostało stworzone właśnie z myślą o sprzedawcach wielokanałowych z branży odzieżowej.

Połączenie światów online i offline

„Dzięki naszej współpracy powstał „Connected Store” – miejsce, gdzie światy online i offline płynnie się przenikają.” – komentuje Healey Cypher, szef eBay ds. innowacji w handlu.

aplikacja mobilna Rebecca Minkoff

W każdym takim sklepie znajdzie się:

  • Check in: dzięki aplikacji mobilnej Rebecca Minkoff, klienci będą od razu po wejściu do sklepu rozpoznawani i otrzymają spersonalizowany przekaz marketingowy
  • Ekrany Connected Glass: za ich pomocą klienci mogą wysyłać ubrania do przymierzalni
  • Interaktywne przymierzalnie: produkty, które klient wybrał, są rozpoznawane dzięki technologii RFID. Za pomocą ekranów dotykowych można zamówić je w innych kolorach i rozmiarach. Obsługa sklepu dostarczy dodatkowe produkty do przymierzalni

Technologia była już wcześniej wypróbowana przez eBay i Minkoff: w centrach handlowych zainstalowano interaktywne witryny.

Wkrótce więcej interaktywnych sklepów

„Chcemy, aby zakupy przestały być anonimowe.” – mówi Uri Minkoff, współzałożyciel i prezes firmy. „Nasi klienci to w większości nastolatki, które po sklepach chodzą ze słuchawkami na uszach i niekoniecznie chcą rozmawiać z ludźmi. Z drugiej strony, są też klienci, którzy w sklepie lubią być „rozpieszczani”. Chcemy zadowolić obydwie te grupy.”

„Nikt nie lubi wychodzić półnago z przymierzalni i przeszukiwać półek sklepowych w poszukiwaniu innego rozmiaru bluzki. Dlatego tak fajne są „magiczne lustra” w naszych przymierzalniach.” – dodaje Minkoff.

Sklep w SoHo jest pierwszym, w którym zastosowano tę technologię. W sumie Rebecca Minkoff ma pięć salonów sprzedaży, z czego dwa na terenie Stanów Zjednoczonych. W planach jest stworzenie w sumie czterech sklepów interaktywnych w SoHo, wkrótce potem kolejne powstaną w San Francisco, Los Angeles i Tokio.