Fashion Day ecommerce strategia

Fashion Days, internetowy sklep z odzieżą działający w Europie Środkowo-Wschodniej, zmienił model biznesowy i notuje wzrost sprzedaży.

Fashion Days odeszło od idei zamkniętego klubu zakupowego, oferującego limitowaną liczbę produktów w ramach kilkudniowych kampanii i stało się otwartym sklepem internetowym z bogatą ofertą liczącą 0,5 miliona produktów i ponad 1000 marek.

Przychody Grupy Fashion Days

To posunięcie otworzyło przed firmą nowe możliwości rozwoju okazało się być sukcesem – już w ciągu pierwszych sześciu miesięcy zanotowano obiecujące rezultaty: znaczące poszerzenie oferty, skrócenie czasu dostawy oraz spadek liczby zwrotów i anulowanych zamówień.

Fashion days infographic poland

Od pięciu lat firma zajmuje pozycję internetowego lidera branży fashion w Europie Środkowo-Wschodniej z pokaźną bazą sześciu milionów klientów oraz rosnącymi wynikami finansowymi i operacyjnymi. W ciągu ostatnich trzech lat przychody brutto Grupy Fashion Days rosły 2,5-krotnie każdego roku. W tym czasie średni czas dostawy skrócił się z 30 dni w roku 2010 do 5 dni we wrześniu 2014 roku.

Rozwój m-commerce

Teraz strategia Fashion Days koncentruje się na rozwijaniu i doskonaleniu zakupów mobilnych. Udział w sprzedaży za pośrednictwem aplikacji mobilnych wzrósł z 5% w roku 2012 do 31% we wrześniu 2014 roku.

„Jesteśmy dumni z tego, co już osiągnęliśmy. W ciągu pierwszych pięciu lat odnotowaliśmy duży wzrost. Zbudowaliśmy silne biznesowe relacje z producentami najbardziej pożądanych światowych marek i staliśmy się ich ważnym partnerem, co stanowi dla nas ogromny atut” – mówi Markus Okumus, Dyrektor Generalny Fashion Days.

„Posiadamy wiedzę, umiejętność dostosowywania się do zmian oraz odpowiedni zespół, dzięki czemu możemy ciągle rozwijać firmę. Będziemy nadal wdrażać i udoskonalać naszą strategię, aby spełniać rosnące oczekiwania klientów. Nie zapomnimy przy tym o dążeniu do operacyjnej doskonałości oraz o zamiłowaniu do mody i stylu” – dodaje Okumus.

https://www.youtube.com/watch?v=KSNuo4hmuT4

Akcja #hiFIVE

Szwajcarska firma uczci piąte urodziny akcją #hiFIVE, skierowaną do swoich klientów i pracowników. We wszystkich krajach Fashion Days zostanie uruchomiona specjalna strona internetowa, na której każdy może zamieścić zdjęcie swojej chwili #hiFIVE na specjalnej, urodzinowej stronie www.fashiondays.pl/hifive i wziąć udział w zabawie. Na uczestników czeka wiele niespodzianek.

Sklep Fashion Days oferuje ubrania najbardziej znanych marek takich jak Calvin Klein, Roberto Cavalli, Moschino, Lacoste, Mis Sixty, Nike i wiele innych w atrakcyjnych cenach

Społeczność na Facebooku

Założona w Szwajcarii w 2009 roku, firma szybko odniosła sukces i rozszerzyła swoją działalność na 7 europejskich rynków. Oferowanie oryginalnych, najwyższej jakości produktów, możliwe dzięki współpracy wyłącznie z producentami i oficjalnymi dystrybutorami marek

Do tej pory sklep sprzedał ponad 2,5 mln produktów, a jego społeczność na Facebooku liczy ok 1.6 mln osób. Fashion Days wchodzi w skład międzynarodowego koncernu Naspers.