nick axford cbre mapic
Nick Axford, Global Head of Research w CBRE

Podczas odbywających się w Cannes targów MAPIC, Nick Axford, Global Head of Research w CBRE, zaprezentował najnowszy raport „The Global Consumer Journey 2014” dotyczący sprzedaży wielokanałowej

Z powodu coraz bardziej skomplikowanych zależności, jakie występują między sprzedażą w sklepach tradycyjnych i sprzedażą online, właściciele nieruchomości handlowych i detaliści stoją przed dwoma wyzwaniami.

– Pierwsze to ciągła konieczność oferowania konsumentom wysokiego poziomu obsługi, bogatego asortymentu i dodatkowych usług. Drugie wyzwanie to umiejętność generowania zysków dzięki wykorzystaniu technologii cyfrowej i mediów społecznościowych. Najważniejsze jest to, aby zakupy były łatwe i przyjemne. Technologia powinna wspomagać proces zakupów, a nie być barierą do pokonania. Kluczowym dla deweloperów i detalistów, którzy chcą zarabiać na click and collect, powinno być wprowadzenie w życie strategii omnichannel – wyjaśniał w czasie międzynarodowych targów nieruchomości MAPIC Nick Axford, Global Head of Research w CBRE.

Najnowsze badania CBRE zrealizowane w 32 krajach na próbie 32 tys. konsumentów wskazują, że dla 79 proc. z nich wizyta w tradycyjnym sklepie jest w dalszym ciągu ważnym elementem procesu zakupowego. Z drugiej strony aż 75 proc. badanych szuka w sieci konkretnego produktu. Konsumenci są w coraz większym stopniu „podłączeni” do sieci i wchodzą w interakcję z detalistami i innymi konsumentami, aby dokonać jak najwłaściwszego wyboru. 42 proc. badanych wykorzystuje media spłecznościowe do poszukiwania informacji o produktach. 30 proc. badanych wykorzystuje telefony komórkowe do porównywania cen i cech produktów – co szczególnie jest popularne w krajach Azji i Pacyfiku.

The Global Consumer Journey 2014