The North Face planuje otwierać sklepy w największych miastach

The North Face

Na temat planów ekspansji rozmawiamy z Piotrem Święchem, Country Sales Managerem The North Face Poland. Jak udało nam się ustalić firma planuje posiadać salony ze swoim asortymentem outdorowym w największych miastach Polski.

Jak przedstawia się strategia rozwoju salonów The North Face w Polsce?

Piotr Święch: – Mamy plany otwarcia ustalone już do 2018 roku. Chcemy otworzyć po 1-2 lokalizacje w największych miastach w Polsce.

Ile obecnie działa sklepów tej sieci w naszym kraju?

– Na dzisiaj posiadamy w Polsce 4 sklepy.

Czy Polska jest dobrym krajem dla rozwoju sieci marek outdoorowych?

– Polska, niestety nie jest bardzo atrakcyjnym krajem dla marek premium z rynku outdoor, ale na pewno jest pewien potencjał, który chcemy wykorzystać właśnie poprzez rozwój sklepów monobrandowych.

– Czy firma VF Polska Distribution, która rozwija w Polsce sieć salonów The North Face umożliwia otwarcie salonu w opraciu o system franczyzy?

– Działamy na zasadzie umowy partnerskiej, czyli normalnej sprzedaży hurtowej między VF a detalistą, który później odsprzedaje towar w swoich sklepach z obrandowaniem sklepu i wykorzystaniem znaków towarowych marki, którą handluje.

Jaką średnio powierzchnię zajmują sklepy marki w Polsce? Czy różni się ona od pozostałych krajów, w których obecna jest marka?

– Powierzchnia salonów wynosi od 90 do 180 metrów kwadratowych, w zależności od lokalizacji. Jest to podobna wielkość do pozostałych lokalizacji sklepów w Europie.

Czy firma planuje rozpocząć sprzedaż w Polsce za pośrednictwem oficjalnego sklepu online marki?

– Oficjalny sklep The North Face jeszcze nie działa w Polsce. Planujemy jednak jego otwarcie na przyszły rok.

 

Marka The North Face powstała w 1968 roku w San Francisco w Kalifornii. Po kilku latach działalności brand zaprezentował swoją pierwszą kolekcje ubrań górskich. Firma stawia duży nacisk na rozwój technologii i indywidualne rozwiązania – liczne patenty spotykane wyłącznie w ich ubraniach czy sprzęcie sportowym.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016