Salon Yes

Na temat kondycji polskiego rynku biżuterii rozmawiamy z Pawłem Korobaczem, dyrektorem ds. Ekspansji i Organizacji Sieci Detalicznej Yes.

Jak Pan ocenia krajowy rynek biżuterii? Czy wciąż trwa jego rozwój czy już jesteśmy na etapie stagnacji i przesycenia?

Paweł Korobacz: – Kondycję polskiego rynku biżuteryjnego oceniamy dość dobrze. Powoli – korzystając ze spadku cen kruszców – odrabia on straty poniesione w latach 2009-2012. Rosnąca zamożność społeczeństwa, co dostrzegamy nie tylko my, ale i nasi konkurenci, sprzyja dalszemu inwestowaniu w tę branżę. Oczywiście chcielibyśmy aby ten rozwój postępował szybciej, aby obroty rosły jeszcze wyraźniej, ale jesteśmy realistami i cierpliwie czekamy na czas, gdy wartość polskiego rynku jubilerskiego zbliży się do wartości rynków krajów „starej Unii” mających porównywalną liczbę mieszkańców. Powinno to zacząć być zauważalne w ciągu najbliższych kilkunastu lat.

W jakich okresach roku Polacy wydają najwięcej na biżuterię?

– Polacy, a szczególnie Polki, przykładają dużą wagę do dbałości o swój wygląd oraz do pozostawania w zgodzie z trendami mody aktualnymi w danym sezonie. Znajduje to odzwierciedlenie również w zakupach biżuterii, szczególnie tej bardziej wyraziste modowo – a z takiej właśnie jesteśmy znani i za taką cenią nas Klientki, chcące się wyróżnić i zaakcentować swoją wyjątkowość. Nasi klienci są również bardzo przywiązani do tradycji, wiedzą ze w salonach Yes znajdą prezent odpowiedni na każdą okazję – można powiedzieć, że „na chrzciny i na zaręczyny”. Zawsze będzie to coś oryginalnego, idealnie dopasowanego do osoby obdarowywanej. Z tych właśnie powodów w naszej sieci nie mówimy wyłącznie o bożonarodzeniowym „szczycie” sprzedaży. Klienci bardzo często wybierają salony Yes także w okresie Walentynek, świąt wielkanocnych, w okresie komunijnym, w miesiącach późnowiosennych i letnich, zawsze gdy potrzebują oryginalnego prezentu albo modnego, stylowego dodatku do własnego ubioru. Pomagamy im dokonać najlepszych wyborów, zapewniając najwyższy poziom obsługi oraz szeroką ofertę atrakcyjnych kolekcji biżuterii np. Fiorentina, Eclipse, Yes Sir czy też Wiktoriańskiej. Na najbardziej wymagających czekają wzory z Diamentem Idealnym Yes.

Aktualnie na sieć Yes składa się 111 salonów – w tym 107 „tradycyjnych”, 3 pod logo Yes Prestige oraz Galeria Yes w Poznaniu, przy ul.Paderewkiego 7. Uzupełnieniem sieci jest dynamicznie rozwijający się sklep internertowy marki Yes.

Firma działa na polskim rynku od 1981 roku. W ofercie marki można znaleźć biżuterię i zegarki. Salony brandu znajdują się w centrach handlowych zarówno dużych, jak i średnich miast. Od 2003 roku oferta produktowa sieci dostępna jest także poza salonami stacjonarnymi – w e-sklepie.