CH Serenada
CH Serenada

Mayland podczas realizacji wszystkich swoich projektów wspiera lokalne inicjatywy i rozwój. Firma, która jest deweloperem Centrum Serenada intensyfikuje działania na rzecz lokalnej społeczności. W planach dewelopera jest budowa dużej inwestycji drogowej oraz sponsorowanie przedsięwzięć społecznych i wydarzeń o charakterze kulturalnym w Krakowie.

Mayland dotychczas był sponsorem oraz sponsorem tytularnym kilku znanych drużyn sportowych oraz wsparł kilkadziesiąt przedsięwzięć i inicjatyw lokalnych na terenie całego kraju. Serenada już wspomaga krakowskie wydarzenia kulturalne i zamierza to zaangażowanie zwiększyć.

Deweloper zobowiązał się także do budowy dużego wiaduktu drogowego przy Serenadzie – bezkolizyjnego połączenia sąsiednich arterii komunikacyjnych Krakowa. Dzięki niemu mieszkańcy okolicznych osiedli – czyli ponad 100 tys. osób – uzyskają nowe połączenie drogowe zarówno w kierunku śródmieścia jak i Nowej Huty, a dogodny dojazd do Centrum będą mieć mieszkańcy całej północnej części Krakowa.

– Bardzo cenimy sobie udział w życiu społeczności, dla której budujemy nasze centra – mówi Maciej Kiełbicki, dyrektor zarządzający Mayland – zazwyczaj ma on charakter wieloletniego wsparcia dla całej gamy lokalnych inicjatyw. Wspieramy wydarzenia kulturalne Krakowa już od kilku lat, a budowa wiaduktu drogowego przy Serenadzie będzie wyjątkowym przedsięwzięciem na skalę całego kraju. W planach mamy kolejne ważne dla miasta i jego mieszkańców inicjatywy, które zamierzamy współfinansować.

Serenada zostanie silnie zintegrowana z miejscem, na którym powstanie, czyli krakowskiego obszaru Olsza. To granica trzech krakowskich dzielnic: Mistrzejowic, Prądnika Czerwonego i Czyżyn-Rakowic. Dzięki swojej wyjątkowej architekturze i ofercie nada temu miejscu nowoczesny charakter i w istotny sposób zwiększy jego atrakcyjność.

Jest to część Krakowa, gdzie mieszka 70 proc. populacji miasta i gdzie gęstość zaludnienia jest najwyższa, ale mieszkańcy mają tutaj do dyspozycji jedynie połowę dostępnej w mieście powierzchni handlowej i jej nasycenie jest znacząco mniejsze niż w innych dzielnicach. Ta dysproporcja sprawia, że rejon ten jest doskonałą lokalizacją dla nowych obiektów handlowych. Położenie przyszłego centrum w sąsiedztwie ulic Dobrego Pasterza i gen. Bora-Komorowskiego oraz przy głównej osi komunikacyjnej Krakowa powodują, że Serenada znajdzie się w strefie 15 min. dojazdu autem dla 500 tys. mieszkańców, czyli praktycznie całej lewobrzeżnej części Krakowa. To oznacza, że strefa oddziaływania centrum obejmuje milion mieszkańców, a szacowany rynek konsumencki wynosi 2,33 mld euro. Planowana linia krakowskiego metra będzie miała jeden ze swoich przystanków w pobliżu Serenady – pod rondem Barei.

Już obecnie jest to rejon największej krakowskiej koncentracji handlu i rozrywki, gdzie funkcjonuje mini centrum z hipermarketem Real, a także Obi, Toys’R’Us, restauracja drive thru McDonald’s, Norauto, Multikino z 12 ekranami i największy park wodny w Polsce. Centrum uzupełni tę ofertę o 43 tys. mkw. GLA, koncentrując się przede wszystkim na brakujących tam operatorach z branży mody (80 proc. powierzchni). Powstanie tu największa w mieście strefa gastronomiczna, dzięki czemu centrum przyciągnie nie tylko rodziny z sąsiadujących dzielnic, ale również klientów z pobliskiego parku biznesowego.

Komercjalizacja projektu wynosi obecnie 50 proc., a wśród najemców znajdują się już marki z Grupy Inditex (Zara, Bershka, Pull and Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, Zara Home), LPP (Reserved, Mohito, House, Cropp, Sinsay, Home & You) oraz CCC (640 mkw.) i Mango (800 mkw). Operatorem spożywczym Serenady będzie sklep delikatesowy Piotr i Paweł – marka ta zadebiutuje w Krakowie. Serenada będzie opierać się głównie na ofercie modowej, ale oferta handlowa centrum zostanie uzupełniona o sklepy z wyposażeniem domu oraz sport i rozrywkę.

Budowa Serenady rozpocznie się jesienią 2014 roku i potrwa dwa lata od chwili wbicia pierwszej łopaty, a pierwsi klienci odwiedzą Serenadę jesienią 2016 roku. Grupa Foncière Euris sfinansuje budowę Centrum Serenada w wysokości 140 mln euro.

Serenda jest jednym z wielu projektów spółki. Mayland ma duży potencjał i doświadczenie na rynku retail – firma stawiała pierwsze kroki w biznesie jeszcze w latach ’90. Dlatego chętnie pomaga dzisiaj innym deweloperom i inwestorom w komercjalizacji i zarządzaniu dużymi obiektami handlowymi. Skuteczny i sprawny zespół, zajmujący się w Mayland komercjalizacją, współpracuje ze spółką PA Nova przy projekcie w Jaworznie – jest co-deweloperem centrum, a głównym zadaniem zespołu jest wsparcie w procesie komercjalizacji i doradztwo. Podobne projekty Firma realizuje dla innych deweloperów. Mayland planuje rozwijanie usług komercjalizacji w połączeniu z doradztwem na etapie konceptu i optymalizacji projektów.