Amazon moda fotografia

W Londynie powstanie ogromne studio fotograficzne należące do koncernu Amazon, amerykańskiego potentata sprzedaży internetowej.

Studio będzie się mieściło w londyńskiej dzielnicy Shoreditch. Powstanie na terenie byłej huty szkła. Całkowita powierzchnia obiektu przekroczy 4,200 mkw. Tym samym będzie to największe studio fotograficzne Amazon w Europie. Całość ma ruszyć latem 2015 roku.

Wybór miejsca pod nowe studio nie jest przypadkowy. Amerykański potentat sprzedaży internetowej notuje w ostatnim czasie szybki wzrost sprzedaży ubrań na rynku europejskim. W nowym studio będą powstawały zdjęcia zarówno samych produktów, jak i sesje z udziałem modelek i modeli.

Zdjęcia na potrzeby e-sklepu

“Londyn jest jedną ze światowych stolic mody. Nowe studio pozwoli nam zaprezentować naszą ofertę modową na najwyższym poziomie. Będziemy korzystali z najlepszych fotografów” – tłumaczy Sergio Bucher, Vice President of Amazon Fashion EU.

Pracę w nowym studio znajdzie 35 osób. Dodatkowo, w szczycie sezonu, firma zamierza zatrudniać nawet 50 kolejnych fotografów, pracujących jako freelancerzy. Rocznie w londyńskim studio mają powstawać setki tysięcy fotografii.

Przypomnijmy, że już w 2013 roku Amazon uruchomił podobne studio fotograficzne na terenie USA. Mieści się ono na nowojorskim Brooklynie i ma ok. 3700 mkw. powierzchni.

Amazon z patentem na oświetlenie

Co ciekawe, Amazon opatentował szeroko wykorzystywany w fotografii studyjnej rozkład lamp. Patent dokładnie opisuje układ, w którym tylna lampa doświetla tło, przednia fotografowany obiekt, a między tymi dwoma źródłami światła znajduje się aparat, przed którym na ruchomej platformie znajduje się fotografowany obiekt. Całość daje efekt zlewania się podłoża z tłem.

Amazon rozpoczął sprzedaż ubrań i akcesoriów modowych na rynku brytyjskim w 2007 roku. Początkowo w ofercie były jedynie buty, biżuteria i zegarki. Rok później klienci mieli do dyspozycji już pełen asortyment modowy dostępny w sklepie Amazon. Przed ubiegłorocznymi świętami tylko w ciągu tygodnia klienci zamówili w nim ponad milion produktów: ubrań, obuwia i akcesoriów modowych.

Na początku 2014 roku amerykańska firma podpisała umowy z ponad 100 nowymi markami takimi jak Hugo Boss czy Gucci. Rozszerzyła także ofertę pozostałych brandów dostępnych w sklepie m.in. Emporio Armani, Ted Baker, French Connection, Casio, Vivienne Westwood, Puma, Missoni, Moschino, Levis, czy Ben Sherman.