Klepierre: rozbudowa galerii i nowe brandy

Kamil Michael, General Director Klepierre Management

Kamil Michael, General Director Klepierre Management

O planach inwestycyjnych dotyczących portfela centrów handlowych Grupy Klepierre redakcja Retailnet.pl rozmawia z Kamilem Michaelem, dyrektorem generalnym Klepierre Management Polska.

Czy Klepierre rozważa w ciągu kolejnych dwóch lat zakup do swojego portfela nieruchomości kolejnych aktywów, bądź sprzedaż niektórych z nich?

Stale monitorujemy rynek podaży obiektów handlowych w Polsce, jak również na bieżąco analizujemy perspektywy rozwojowe dla naszego portfela inwestycji. Zakres ekspozycji firmy Klepierre w Polsce zależy głównie od sytuacji na rynku nieruchomości komercyjnych w ujęciu Europejskim (transakcja z CORIO), jakkolwiek nie wykluczamy zamian w naszym portfelu w Polsce w najbliższej przyszłości.

W tym roku w centrach handlowych zarządzanych przez Klepierre kontynuowaliście proces rekomercjalizacji i w związku z tym pojawiło się wiele ciekawych brandów. Ostatnio w Sadyba Best Mall ruszył pierwszy sklep hiszpańskiej marki oferującej zabawki w Polsce. Czy w dalszym ciągu planujecie przyciągać do swoich obiektów marki dotychczas nieobecne w Polsce?

Wprowadzanie nowych marek na rynek Polski w ramach centrów handlowych należących do grupy Klepierre jest naszym strategicznym celem. Mając na uwadze paneuropejski zasięg grupy Klepierre posiadamy bardzo szerokie spektrum kontaktów z najemcami, w tym z markami, które jeszcze nie są obecne na rynku w Polsce. W tym roku oprócz wspomnianego sklepu Immaginarium wprowadzimy nieobecny na naszym rynku koncept sklepów z wyposażeniem wnętrz English Home w Poznań Plaza.

Obecnie na rynku powierzchni handlowych widoczny jest trend dotyczący rozbudowy, modernizacji centrów handlowych. W zeszłym roku wspominał Pan, że firma Klepierre przymierza się do rozbudowy dwóch centrów handlowych oraz powiększenie CH-R Lublin Plaza o hotel i część biurową. Na jakim etapie są te inwestycje?

Oba projekty związane z rozbudową są w trakcie analiz i opracowań związanych z kwestiami prawnymi i komercyjnymi. W przypadku CH-R Lublin cały czas prowadzimy poszukiwania inwestora zainteresowanego realizacją części hotelowej i biurowej.

W waszym portfolio znajduje się siedem centrów handlowych, które zlokalizowane są w dużych miastach. W niektórych lokalizacjach pojawiła się konkurencja, chociażby dla Lublin Plaza, gdzie otwarto Atrium Felicity, a już niebawem powstanie obiekt Grupy Immofinanz oraz firmy Inter Ikea. Jakie działania podejmujecie, żeby wciąż wasza galeria miała odpowiednie wskaźniki odpowiedzialności? Jak profilujecie wasz obiekt?

Otwarcie Atrium Felicity tak jak przypuszczaliśmy miało znikomy wpływ na odwiedzalność naszego Centrum Handlowo-Rozrywkowego Lublin Plaza, wynikający zarówno z lokalizacji nowego obiektu jak i profilu działalności. Szacujemy że podobny efekt w dłuższej perspektywie spowoduje pojawienie się pozostałych obiektów również ze względu na ich lokalizację i profil działalności. Niemniej jednak, zawsze aktywie przyglądamy się zmianom na rynku handlowym i pracujemy nad podniesieniem poziomu oferty zarówno od strony tenant mixu, jak i komfortu naszych klientów oraz przez indywidualne działania marketingowe. Pojawienie się konkurencji nie zmienia profilu naszego obiektu.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016