Sklep internetowy Bialcon – kolejny krok w stronę omni-channel

Sklep internetowy Bialcon

Nowy sklep internetowy Bialcon został stworzony z myślą o budowie wielokanałowego modelu sprzedaży marki.

Do tej pory firma Bialcon Group prowadziła jedynie sklepy stacjonarne. 65 salonów działa pod marką Bialcon, a pięć pod marką Rabarbar.

One-page checkout

Sklep online został wdrożony na platformie Magento w wersji 1.8.1 przez agencję Fast White Cat. Do podstawowej wersji platformy w modelu open-source, agencja dodała kilka własnych wtyczek, odpowiedzialnych chociażby za one-page checkout.

Agencja stworzyła całość projektu: fotografie i opisy produktów, projekt strony internetowej, jej szatę graficzną, zajmuje się też pozycjonowaniem sklepu. Dostarcza też treści sprzedażowe na profile marki w social media (Facebook i Pinterest), choć sama nimi nie zarządza.

Jak informuje Cezary Kożon, director of business development, głównym wyzwaniem dla projektantów strony, była konieczność połączenia w jednym sklepie internetowym sprzedaży produktów dwóch marek.

Integracja dwóch sklepów

Na tej samej stronie internetowej można więc kliknąć w zakładkę „Bialcon” bądź „Rabarbar”. Każda z nich kieruje nas do innej strony startowej. Natomiast wygląd podstron produktowych oraz kategorie są wspólne. Pod każdą stroną produktową znajdują się rekomendacje złożone z produktów obydwu marek.

sklep internetowy Bialcon

Cezary Kożon podkreśla, że docelowym modelem, w którym Bialcon Group zamierza prowadzić sprzedaż, jest omni-channel. Obecnie trwają prace nad zintegrowaniem sprzedaży internetowej z salonami sprzedaży. Integrowane są systemy magazynowe sklepów stacjonarnych Bialcon i Rabarbar z wersją internetową. Po zakończeniu tego procesu klienci będą mogli odbierać i zwracać w salonach obu marek produkty zamawiane w sklepie internetowym.

Zamówić w e-sklepie przez call center

Fast White Cat to agencja, która wyodrębniła się z firmy Call Center Inter Galactica (CCIG), która dostarcza outsourcing usług logistycznych oraz obsługi klienta. Dlatego też Fast White Cat, korzystając z infrastruktury CCIG, obsługuje call center sklepu Bialcon. Wynajmuje też centrum logistyczne, z którego wysyłane są zamówienia.Te realizowane są za pośrednictwem Poczty Polskiej bądź kurierów DPD.

Call center jest oddzielnym kanałem sprzedaży zintegrowanym ze sklepem internetowym. Konsultanci mają wgląd w zamówienia składane przez klientów przez internet, oraz w ich historię zakupową. Dzwoniąc na infolinię Bialcon, klienci mogą bezpośrednio kupić dany produkt.

Mobile first

Konsultanci call center mają też możliwość przełączenia rozmowy z klientem do stylisty, który zawsze czeka na linii. „Chcemy postawić na funkcje doradcze sklepu internetowego. Zatrudniona stylistka przygotowuje zatem zestawy produktów, które są rekomendowane na stronie i ma za zadanie doradzać klientom, którzy szukają pomysłów na stylizacje” – mówi Kożon.

Strona sklepu internetowego Bialcon była projektowana zgodnie z filozofią „mobile first” i bez najmniejszych problemów wyświetla się na urządzeniach przenośnych. Na razie nie ma planów tworzenia mobilnej aplikacji sprzedażowej.

Artykuł ukazał się w serwisie Evigo.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016