Poczta polska ecommerce

Poczta Polska stworzy własny system płatności online. Jest to kolejny krok naszego narodowego operatora logistycznego w stronę obsługi sektora e-commerce.

Informację o tym, że Poczta Polska opracowuje obecnie autorski system płatności internetowych podała „Rzeczpospolita”. Jest to informacja nieoficjalna, pochodząca z anonimowego źródła, lecz spółka nie zaprzecza. W przesłanym do redakcji Evigo komentarzu czytamy:

„Nowoczesne formy usług finansowych są coraz ważniejszą grupą przychodów Poczty Polskiej. Szukamy nowych rozwiązań, które sprostają wymaganiom coraz bardziej wymagających Klientów, a Poczcie Polskiej umożliwią pozyskanie nowych źródeł przychodów. Poczta Polska bardzo aktywnie działa w branży ecommerce i dąży do obsługi pełnego łańcucha wartości na tym rynku. Obszar płatności jest jednym z ogniw tego łańcucha, dlatego też znajduje się on w kręgu naszego zainteresowania”

Zainteresowanie e-commerce

Jak informuje rzecznik prasowy, Poczta Polska nie podaje obecnie żadnych szczegółów dotyczących projektu.

W tym roku narodowy operator pocztowy sporo zainwestował w usługi dla sektora e-commerce. W czerwcu spółka stworzyła serwis internetowy, który obsługuje firmy zajmujące się handlem internetowym. Platforma ta pośredniczy między sprzedawcami a klientami. Za jej pośrednictwem można m.in. zlecić obsługę zwrotów.

Zniżki dla sklepów internetowych

W serwisie tym sprzedawcy internetowi mogą również wybierać interesujący ich rodzaj przesyłki wraz z gwarancjami terminów dostawy. Poczta Polska stara się zachęcić przedsiębiorców do współpracy. Sklepy, które opłacą z góry konkretną liczbę przesyłek, otrzymują niższą cenę na dostawę.

Oprócz oferty logistycznej, Poczta Polska wprowadziła też produkty ubezpieczeniowo – bankowe dla firm e-commerce. Za pośrednictwem serwisu sprzedawcy mogą korzystać z linii kredytowej albo kupić ubezpieczenie.

Ekspresowa przesyłka

Poczta Polska wprowadziła także usługę Neofaktura, dzięki której można wystawiać faktury elektroniczne w systemie Envelo. Można też zlecić Poczcie Polskiej wystawianie, drukowanie i kopertowanie faktur papierowych.

Kolejną usługą z portfela narodowego operatora, skierowaną do przedsiębiorców zajmujących się e-handlem, jest Global Expres. Umożliwia ona ekspresową wysyłkę produktów za granicę. Jest to usługa dla klientów biznesowych i indywidualnych. Stawki są negocjowane indywidualnie, a waga przesyłki listowej nie może przekraczać dwóch kilogramów.

Jak twierdzą przedstawiciele Poczty Polskiej, obecnie jej usługi wybiera prawie 60% polskich firm e-commerce.