amazon RedCart.pl

Amazon wykorzystuje interaktywne, dotykowe terminale zamontowane na stacjach nowojorskiego metra do promocji i sprzedaży swoich produktów.

W założeniu terminale miały służyć podróżnym do znalezienia szczegółowych informacji dotyczących nowojorskiego systemu komunikacji miejskiej. Amazon, światowy potentat sprzedaży internetowej, postanowił wykorzystać je również do swoich celów.

Pasażerowie nowojorskiego metra będą mogli przejrzeć i zamówić świąteczną ofertę Amazona aż na stu 47-calowych ekranach. Interaktywne terminale, z których korzysta Amazon, zlokalizowane są na 12 głównych stacjach podziemnej kolejki m.in. Grand Central Station, Union Square i Brooklyn’s Barclays Center. Łącznie przewija się przez nie nawet 1,2 mln podróżnych dziennie.

Od dotykowego ekranu do wirtualnego koszyka

Dotykowe terminale będą służyły niczym samoobsługowe pop-up stores. Ekrany zlokalizowane są na peronach, antresolach, w pobliżu wejść, a także w najbardziej ruchliwych miejscach na stacji.

W ramach przedświątecznej kampanii Amazon oferuje swoim klientom zakup sprzętu elektronicznego m.in. takich marek jak Bose, Samsung, Sony i Belkin. Dzięki dotykowym ekranom pasażerowie mogą przejrzeć całą ofertę, poznać szczegółowy opis konkretnego produktu, jego cenę, a na końcu dodać go do wirtualnego koszyka.

Można to zrobić na dwa sposoby: albo zeskanować QR kod produktu, albo wysłać sms-a lub maila. W odpowiedzi klient otrzyma bezpośredni link, dzięki któremu będzie można dokończyć zakupy już po wyjściu z metra.

Akcja potrwa do 23 grudnia. Amazon zapewnia, że wszystkie produkty kupione do tego czasu trafią do klientów jeszcze przed świętami.

Nowa jakość – click and commute

To już nie pierwszy raz, kiedy sieci handlowe wykorzystują stacje (kolejowe albo metra) jako doskonałe miejsce do promocji, sprzedaży czy odbioru ich produktów. Takim przykładem jest brytyjska sieć domów towarowych John Lewis, która zamierza otwierać sklepy stacjonarne zlokalizowane przy głównych węzłach komunikacyjnych. Dzięki temu klienci będą mogli odebrać swoje zakupy w drodze do domu.

Pierwszy sklep został już otwarty w Londynie na stacji St Pancras International. To jeden z głównych węzłów komunikacyjnych stolicy Wielkiej Brytanii. Rocznie przez stację przewija się 48 mln pasażerów.

Dzięki takiej lokalizacji, nasi klienci będą mogli odbierać swoje zakupy np. w drodze do pracy albo wracając wieczorem pociągiem do domu. Wiemy, że takie są oczekiwania wielu konsumentów – powiedział Mark Lewis, odpowiedzialny w firmie za rozwój sprzedaży online.

InPost podbija londyńskie metro 

Na początku 2014 roku zarząd londyńskiego transportu publicznego podpisał umowę partnerską z InPost oraz kilkoma innymi firmami. Dzięki temu mieszkańcy Londynu korzystający z usługi click and collect mogą odbierać swoje zakupy jeszcze szybciej i łatwiej.

Londyński transport miejski obsługuje ponad 11 milionów kursów dziennie. Jest to fantastyczna podstawa do budowy instalacji o zastosowaniach komercyjnych, które jednocześnie ułatwią życie pasażerom – mówi Mike Brown MVO, dyrektor zarządzający londyńskiego metra.

InPost, Tesco oraz Waitrose uruchomiły punkty odbioru towarów na stacjach londyńskiego metra, przystankach autobusowych oraz peronach kolejki miejskiej. Dzięki temu klienci będą mogli skorzystać z nowej usługi w najbardziej dogodnym dla nich punkcie. Pierwsze eksperymentalne instalacje tego typu powstały w londyńskim metrze już w zeszłym roku.

Ewaluacja projektu zrealizowanego wspólnie z siecią supermarketów Asda wypadła na tyle pomyślnie, że zarząd londyńskiego transportu publicznego postanowił wykorzystać ten pomysł na szerszą skalę.