Prolink.pl ukarany przez Google

Google nałożyło ręczną karę za nieprawidłowe praktyki SEO na polską firmę Prolink.pl.

Nałożenie kary potwierdza Karolina Kruszyńska z Search Quality Team w Google. Jak poinformowała na swoim profilu na Twitterze, „Google podjęło działania wobec dużej firmy zajmującej się kupowaniem i sprzedażą linków na polskim rynku.”

Wpis na Twitterze o karze Google

Polskie firmy kontra Google

Kara ta jest jedną z kilku podobnych wymierzonych za spamowanie w sieci, nałożonych przez Google na polskie firmy w tym roku. Jedną z poprzednich kar nałożono w lutym, kolejną zaś w czerwcu. Tym razem wiadomo, o którą firmę chodzi. Domyślił się tego Bartosz Góralewicz, specjalista SEO, który opisał całą sprawę na swoim blogu.

Jak wyjaśnia Góralewicz, Prolink.pl jest „statyczną” giełdą oferującą zarówno sprzedaż, jak i kupno linków w różnych miejscach na witrynie internetowej: w menu, w nagłówku, w lewym menu, albo w treści strony. Firma działa na polskim rynku od 2011 roku, współpracuje z ponad dwoma tysiącami stron internetowych. Wydawcą giełdy ProLink.pl jest polska spółka LeadBullet S. A. specjalizująca się w tworzeniu systemów B2B.

Prolink.pl zawiesza działanie

Wydawcy stron (blogerzy, serwisy informacyjne, portale) udostępniają na swoich serwisach miejsce na powierzchnię reklamową w postaci linków tekstowych i zarabiają na tym. Platforma ProLink.pl łączy wydawców z tymi którzy chcą pozycjonować się w wyszukiwarkach i płacą za umieszczanie linków na innych stronach. ProLink.pl oferuje platformę online służącą rozliczaniu i emisji linków. Z jej usług działa 450 firm.

Prolink potwierdziła nałożenie kary przez Google na swoim fanpage’u na Facebooku. W związku z nałożoną karą, firma zawiesiła działanie systemu. Oznacza to, że wszystkie ustawione w kolejce do zakupów linki zostaną usunięte.

Prolink potwierdza nałożenie kary przez Google

Google regularnie podejmuje działania wobec firm, które naruszają wytyczne co do wymiany linków. Istnieją dwa rodzaje kar nałożonych przez koncern. Pierwszym z nich są kary nakładane ręcznie przez pracowników Google. Drugi, łagodniejszy rodzaj to kary algorytmiczne. Nakładane są przez algorytm Google za schematyczne działania pozycjonujące, których celem jest manipulowanie wynikami.

Jak usunąć karę ręczną?

Ukarana firma i generowane przez nią linki są wtedy usuwane z wyników wyszukiwania. Google radzi na swojej stronie, jak prawidłowo pozycjonować stronę i jakie działania mogą zostać ukarane. Gdy na firmę nałożona jest kara, to aby ponownie pojawić się w wynikach wyszukiwania musi ona naprawić swoją witrynę.

Infografika przygotowana przez  agencję SEO widzialni.pl przedstawia wskazówki dla właścicieli witryn dotyczące usuwania kary ręcznej oraz informacje, w jakich sytuacjach użyć narzędzia Disavow Tool.

Jak usunąć karę od Google