Napollo: strategie rozwoju najemców punktem wyjścia do pracy nad formatami handlowymi

Katarzyna Rzetecka, dyrektor Działu Projektów Komercyjnych, Napollo

Katarzyna Rzetecka, dyrektor Działu Projektów Komercyjnych, Napollo

Grupa Napollo koncentruje się na budowie obiektów handlowych w dwóch formatach – parkach i galeriach handlowych o powierzchni od 5 tys. do 6 tys. mkw. GLA. O podsumowanie mijającego roku i planach spółki na 2015 rok rozmawiamy z Katarzyną Rzetecką, dyrektor Pionu Inwestycji Komercyjnych Grupy Napollo.

Jak Napollo podsumuje swoje działania w 2014 roku?

2014 to bardzo istotny rok dla Grupy Napollo. Zdefiniowanie strategii w sektorze nieruchomości handlowych i organizacja silnego pionu inwestycji komercyjnych pozwalają obecnie budować portfel Grupy w perspektywie najbliższych 3-5 lat. Koncentrujemy się na dwóch formatach – parkach i galeriach handlowych typu convenience od 5 do 6 tys. mkw. GLA, dla których systematycznie zabezpieczamy grunty.

Jak te działania wpłyną na przyszłość Grupy Napollo? Jakich partnerów firma chce pozyskać do realizacji swojej strategii?

Saturacja rynku nieruchomości, główne trendy konsumenckie oraz strategie rozwoju najemców są dla nas punktem wyjścia do dalszej pracy nad realizowanymi przez nas formatami handlowymi. Powodzenie naszych działań zależy w dużej mierze od budowy i zacieśniania dobrych relacji z partnerami biznesowymi, głównie z najemcami. Cieszy nas, że najemcy już dziś doceniają nasze nowe projekty takie jak Centrum Zakupów w Bielsku Podlaskim, które otwiera się w przyszłym roku, czy galeria handlowa w Grodzisku Mazowieckim i chcą w nich uczestniczyć.

Jak oceniają Państwo rynek centrów handlowych i sieci handlowych w tym roku, czy jest wystarczająco dużo marek, które intensywnie się rozwijały w tym roku i chętnie wchodziły także do Państwa projektów handlowych?

Rynek centrów handlowych podlega zmianom, dojrzewa. Saturacja w segmencie wielkopowierzchniowych formatów sprawia, że dziś znacznie szybciej rozwija się rynek mniejszych projektów. Najemcy, w których strategię wpisuje się głębsza penetracja rynku coraz częściej stają się naszymi partnerami. Grupa ta nie jest jeszcze bardzo szeroka, ale składa się ze znanych marek o ustabilizowanej pozycji. Działamy w tym kierunku, aby nasze projekty zachęciły kolejne marki do wejścia w ten segment rynku.

Co było największym wyzwaniem dla rynku w tym roku?

W przeciwieństwie do generalnych trendów rynkowych, w naszych projektach odnotowaliśmy znaczące wzrosty. Potwierdza to migrację konsumentów do formatu convenience, czego jesteśmy dziś beneficjentem. Nie oznacza to, że nie ma wyzwań. Format convenience jest wymagający. Klient musi otrzymać produkty, których poszukuje szybko i blisko domu, dodatkowo jest on wrażliwy na cenę. Sukces zależy zatem od konsensusu między deweloperem, a najemcą co do wzajemnych i realistycznych oczekiwań.

Czego Grupa Napollo życzyłaby sobie w nowym roku?

Utrzymania obecnej dynamiki inwestycyjnej, konkurencyjności naszych projektów handlowych i dalszej owocnej współpracy z najemcami.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska