ecommerce wzrost sprzedazy online

W październiku 2014 roku o 8 punktów procentowych wzrosła liczba osób, które szukają informacji o produktach i kupują je przez urządzenia mobilne. O 6% więcej internautów kupiło online ubrania – ocenia agencja SW Research.

W październiku 2014 konsumenci zaczynają myśleć już a Świętach, a co za tym idzie – o prezentach.

Wzrosty wskaźników ROPO

W związku z tym zaobserwowano wzrosty wskaźników ROPO (Research Online Purchase Offline) – odpowiednio dla tradycyjnych komputerów o 2  punkty procentowe i o 8 punktów procentowych  dla urządzeń mobilnych. O 4 punktów procentowych wzrósł też wskaźnik odwróconego ROPO.

Raport e-commerce ROPO

Mniej osób skorzystało z porównywarek cenowych (spadek o 6 punktów procentowych). Osoby korzystające z urządzeń mobilnych rzadziej odwiedzały sklepy internetowe (spadek o 9 punktów procentowych).

Ropo raport ecommerce

Październik nie przyniósł zmian, jeśli chodzi o najczęściej szukane i kupowane kategorie produktów. Na szczycie wciąż pozostają ubrania (poszukiwane przez 41%, a kupowane przez 35% internautów). W czołówce znalazły się ponadto kosmetyki (szukane przez 39%, kupowane przez 24% konsumentów) oraz książki i multimedia (analogicznie – 36 i 24%).

Moda na Click & Collect

Warto dodać, że w tej kategorii odnotowano spadek zainteresowania internautów o 7 punktów procentowych, nie zmieniło to jednak jej pozycji w rankingu popularności produktów. W kolejnych miesiącach z pewnością kategoria ta odrobi spadki, gdyż Polacy chętnie kupują książki i multimedia pod choinkę.

Ecommerce raport statystyki

Interesujące trendy obserwujemy też w sposobie dostarczenia produktów kupowanych przez Internet. Wśród osób kupujących za pośrednictwem urządzeń mobilnych na popularności zyskuje odbiór osobisty w stacjonarnym sklepie (w górę o 3 punkty procentowe).

Sporym zainteresowaniem cieszą się też Paczkomaty (wybiera je 35% kupujących przez urządzenia mobilne i 24% przez tradycyjne komputery). Liderem na rynku pozostaje niezmiennie Poczta Polska. Czy jednak na długo?

Zmiany na rynku e-commerce

Warto pamiętać o niedawno podpisanej umowie Allegro z właścicielem Paczkomatów – grupą InPost, na mocy której wysyłka przez Paczkomat ma być tańsza niż na poczcie. Uważnie obserwujemy, jak to zmieni rynek e-commerce. Teraz zbliżają się Święta, które dla branży handlowej są okresem żniw.

Obserwować będziemy wzmożony ruch tak w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. Dla branży e-commerce niewątpliwie przychodzi okres dalszych wzrostów.

Dane pochodzą z cyklicznego raportu „E-commerece Track”, realizowanego przez agencję SW Research. Badanie przeprowadzono w październiku na reprezentatywnej grupie co najmniej 500 internautów.