wirtualna polska money

Grupa Wirtualna Polska podpisała umowę zakupu 100% udziałów w Grupie Money. Inwestycja stanowi fundament do dalszego rozwoju Grupy WP w obszarze finansowego e-commerce. Wartość transakcji nie została ujawniona.

Grupa Money prowadzi działalność redakcyjną, reklamową oraz e-commerce. Flagowym produktem jest powstały 14 lat temu serwis Money.pl – jeden z najpopularniejszych portali finansowych w Polsce. Serwisy Grupy miesięcznie docierają do ponad 3,7 mln użytkowników.

Nowe możliwości biznesowe

„Włączenie tak uznanej marki jak Money.pl do naszego portfolio jest naturalnym krokiem w kierunku realizacji tej strategii. Nasza redakcja biznesowa poszerza się o zespół uznanych dziennikarzy i ekspertów z takich dziedzin jak giełda, raporty gospodarcze, analityka finansowa oraz prawo” – mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Grupy Wirtualna Polska.

‚Wnosimy do Grupy WP szereg kompetencji produktowych i unikalny know-how. Połączenie sił nie tylko stabilizuje naszą pozycję rynkową, ale przede wszystkim otwiera przed nami nowe możliwości biznesowe’ – komentuje transakcję Aleksander Kusz, Prezes Grupy Money.

Segment e-commerce

Ważnym elementem działalności Grupy Money jest segment  e-commerce, który jest jednym z filarów strategii rozwoju Grupy WP. Grupa Money rozwinęła serwisy  i narzędzia pozwalające na kupowanie oraz sprzedawanie produktów i usług finansowych w sieci, a także oszczędzanie środków czy zarządzanie prywatnym budżetem.

„Transakcje e-commerce opierają się w dużej mierze na zaufaniu. Połączenie siły marki WP z marką Money pozwoli nam stworzyć sieć zaufanych witryn internetowych, które gwarantują prestiżowym markom finansowym właściwy kontekst dla ich działalności sprzedażowej w internecie oraz dotarcie do właściwych odbiorców zainteresowanych konkretnym produktem” – mówi Michał Brański, VP Strategia Grupy WP.

Marketplace modowy Domodi.pl

W ostatnim czasie portfolio marek Grupy WP marketplace modowy Domodi.pl oraz Homebook.pl z perspektywicznych segmentów e-commerce, fashion&beauty oraz home&living.

Od momentu połączenia spółek WP i o2 (w Megapanelu to marzec 2014), serwisy kategorii „Biznes, Finanse, Prawo” uzyskały wzrosty: liczby użytkowników – o 17%, odsłon – o 18%, czasu krajowego ogółem – o 145%, a także statystyk mobilnych: odsłony o 43% i czas o 90%.

Nie tylko marki medialne

W Grupie Money znajdują się nie tylko marki medialne z kategorii „Biznes, Finanse, Prawo”, ale też serwisy e-prawnik.pl i favore.pl, oferujące usługi prawne online oraz przegląd rynku („marketplace”) fachowców oferujących m.in. usługi dla domu.

Grupa prowadzi platformę finansowego e-commerce Money2Money, współpracującą z ponad 2 tys. aktywnych partnerów, generującą przeciętnie 100 lead’ów na godzinę, która od uruchomienia do tej pory umożliwiła pozyskanie kredytów dla swoich klientów, banków i innych instytucji finansowych na łączną kwotę ponad 2 mld zł oraz utworzenie, łącznie, ponad 65 tys. rachunków bankowych.