Showroomprive marketplace

W listopadzie 2014 na rynek weszła nowa odzieżowa platforma typu online marketplace, Fashionality.

Nowy sklep internetowy został wdrożony przez agencję interaktywną Velocity, na platformie Magento w wersji 1.9.0.1. Pozycjonowaniem, marketingiem, w tym kampaniami AdWords, remarketingiem i obsługą social media nowego sklepu zajmuje się agencja Blue Vision.

Konkurencja dla Showroomu

Jak wyjaśnia Maciej Kopczyński, project manager w firmie Velocity, nowy sklep można porównać do platform multibrandowych, takich jak Showroom czy Mostrami. Pomysł biznesowy opiera się na pośrednictwie w sprzedaży pomiędzy projektantami a klientami. Spółka Fashionality sama nie występuje jako sprzedawca, zapewnia platformę do prezentacji oferty, fotografie i opisy produktów, obsługę dostaw i płatności. Sprzedawcami są poszczególni projektanci i marki, każdy z nich ma oddzielne warunki sprzedaży i regulamin.

Każda marka czy też projektant, który chce sprzedawać na Fashionality.pl musi założyć konto, a następnie przejść weryfikację. Tą zajmuje się zespół redagujący Fashion Magazine, który ma za zadanie dbać o jakość oferty. Po trzech tygodniach działalności swoją ofertę wystawia na niej ok. 50 sprzedawców.

Strona platformy online marketplace Fashionality
Strona internetowej platformy handlowej Fashionality

Będzie social login

Płatności obsługuje serwis Transferuj.pl, na razie dostępne są opcję zapłaty kartą kredytową oraz za pobraniem. Logistykę dostaw organizuje firma Apaczka.pl, produkty wysyłane są do klientów kurierami DHL. Projektanci sprzedający na platformie mają natomiast możliwość osobnego zamawiania kurierów.

Jak twierdzi Maciej Kopczyński, od chwili uruchomienia platformy codziennie dołączają do niej nowi projektanci, planowane jest też wprowadzanie nowych funkcji. Jedną z nich będzie wprowadzenie procesu one-page checkout oraz możliwości logowania się przez konto w social media (social login). W planach jest też wprowadzenie funkcji geolokalizacji, dzięki której klient nie będzie musiał, finalizując transakcję, wypełniać rubryk takich jak „miasto” czy”gmina”.

Sprzedaż na Instagramie

Fashionality.pl planuje też wprowadzić opcję bezpośrednich zakupów na Instagramie. Sklepy, które już wprowadziły opcję social shopping na Instagramie, jakie jak Nordstrom czy Target, korzystają z platformy Like2Buy stworzonej przez firmę Curalate. Pozwala ona klientom posiadających konto na Instagramie na kupowanie przedmiotów, które pokazują się na ich osi czasu.