beacon technologia asda ecommerce

Do tej pory te niewielkie nadajniki sygnału Bluetooth najczęściej spotkać można było w sklepach z odzieżą i akcesoriami modowymi. Teraz zalety tej technologii chcą wykorzystać również sieci spożywcze.

Brytyjska Asda, druga co do wielkości (po Tesco) sieć super- i hipermarketów na Wyspach, właśnie rozpoczęła testy technologii beacon w swoich sklepach. Na razie urządzenia zostały zainstalowane w kilkudziesięciu marketach, a także w głównej siedzibie firmy.

Za pomocą powiadomień wysyłanych na telefony komórkowe, Asda chce informować klientów przebywających w sklepie o aktualnych promocjach i przecenach. Konsumenci dostaną także dodatkowe informacje, dzięki którym będą mogli porównać ceny w Asda z ofertą innych sieci handlowych.

Plusy i minusy beaconów

Władze sieci dostrzegają jednak również ograniczenia i zagrożenia, jakie niesie za sobą korzystanie z technologii beacon. Po pierwsze klient musi mieć zainstalowaną mobilną aplikację Asda. Po drugie, aby otrzymywać powiadomienia, musi mieć włączony Bluetooth. A po trzecie, zbyt duża liczba informacji, nawet tych dotyczących promocji, może zirytować klienta i paradoksalnie odwieść go od dokonania zakupów.

“Na razie sprawdzamy, jak na technologię beacon zareagują nasi klienci. Nie należy się jednak spodziewać, że w przyszłym roku zainstalujemy ją w dużej liczbie naszych sklepów” – przyznaje Nick Bamber, head of partnership marketing w sieci Asda.

Spersonalizowana oferta

Według twórców beaconów, technologia ta zrewolucjonizuje sposób robienia zakupów w sklepach stacjonarnych. Dzięki tej metodzie klient jest powiadamiany o ofercie danego sklepu, czy o aktualnych promocjach. Użytkownicy aplikacji danego sklepu będą mogli czerpać korzyści ze spersonalizowanych powiadomień.

Jak wynika z danych firmy inMarket, użytkownicy otrzymujący powiadomienia Beacon są bardziej skłonni do zatrzymania danej aplikacji w telefonie. Firma twierdzi, że odkąd wysyłane są Beacony, interakcje z produktami wzrosły wielokrotnie, aż 19 razy, a użycie aplikacji jest 16 razy większe.

Poza siecią Asda, z takiego rozwiązania korzystają także inni przedstawiciele branży FMCG m.in. Walmart, Walgreens czy Tesco.

Asda to sieć brytyjskich supermarketów, oferujących artykuły spożywcze, odzież, produkty gospodarstwa domowego. Od roku 1999 należy do amerykańskiej sieci Wal-Mart. Sieć składa się z 21 hipermarketów, 243 supermarketów, 43 sklepów dużej wielkości. Zatrudnia 150 tyś. osób. tygodniowo odwiedza ją 7,7 mln klientów.