frisco.pl e-sprzedaż

Frisco.pl, jeden z największych e-supermarketów w Polsce, który znajduje się w portfelach funduszy z Grupy MCI, pozyskał nowego inwestora strategicznego – spółkę Eurocash.

Po częściowym wykupie dotychczasowych akcjonariuszy Frisco.pl oraz dokapitalizowaniu spółki, lider w dystrybucji artykułów spożywczych i FMCG w Polsce obejmie około 44% akcji we Frisco.pl. MCI pozostaje akcjonariuszem większościowym w spółce.

Sprzedaż wyłącznie online

Frisco.pl to jeden z największych i najdłużej działających supermarketów online. Realizuje zamówienia na terenie całej Polski oferując szeroki wybór artykułów spożywczych i chemii gospodarczej. Frisco.pl prowadzi sprzedaż wyłącznie przez internet na bazie własnego zaplecza magazynowego.

Dostawy na terenie Warszawy obejmują także produkty świeże. Zamówienia można składać przez cały tydzień, a kurierzy dostarczą je pod wskazany adres od poniedziałku do soboty w godzinach 7:00-23:00 w określonej przez klienta godzinie. Za zakupy płaci się przelewem albo przy odbiorze gotówką lub kartą.

Doświadczenia w e-commerce

„Środki pozyskane w ramach tej rundy finansowania pozwolą nam nie tylko kontynuować realizację strategii rozwoju Frisco jako wiodącego warszawskiego e-supermarketu, ale również otwierają nam możliwość zwiększenia skali biznesu, m.in. poprzez efektywne wejście z pełną ofertą do kolejnych dużych miast w Polsce w krótszym terminie niż zakładaliśmy do tej pory” – mówi Nicolas Jedraszak, prezes zarządu Frisco.pl.

„Frisco.pl prowadzi sprzedaż wyłącznie w kanale online, w związku z czym – w odróżnieniu od innych graczy na tym rynku – nie ma tu elementu subsydiowania sprzedaży internetowej przez fizyczny sklep. Frisco.pl będzie dla nas platformą do zdobywania doświadczeń w segmencie e-commerce. Zawarta umowa umożliwia nam w przyszłości zostanie większościowym akcjonariuszem spółki. Liczymy, że wykorzystamy zdobyte know-how do wypracowania rozwiązań, które pozwolą wzmocnić pozycję konkurencyjną naszych klientów, czyli niezależnych sklepów spożywczych” – powiedział Pedro Martinho, członek zarządu Eurocash.

Dwucyfrowy wzrost sprzedaży

W ostatnich latach Frisco.pl notuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Roczne obroty spółki przekraczają 30 mln zł.

„Nasze dedykowane centrum logistyczne i unikalny system pozwala realizować zamówienia klientów w określonych jednogodzinnych oknach dostaw, dostarczając produkty w 100% zgodnie z zamówieniem” – zapewnia Grzegorz Bielecki, członek zarządu Frisco.pl.

Sprzedaż FMGC

MCI Management SA – utworzony w 1999 r., to jeden z wiodących w regionie CEE, publicznie notowany fundusz private equity o charakterze multistage. MCI, za pośrednictwem funduszy PE/VC, realizuje inwestycje w obszarze early stage, growth stage i expansion/buyout stage w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, a także w Niemczech i Austrii oraz w krajach byłego Związku Radzieckiego i Turcji. Jak dotąd Grupa zrealizowała łącznie ponad 50 projektów inwestycyjnych oraz dokonała ponad 30 pełnych wyjść z inwestycji.

MCI Management SA jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od lutego 2001 r.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG. W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash formatów franczyzowych skupionych jest blisko 12 tysięcy placówek detalicznych.