Sklep internetowy Payback w nowej odsłonie

Sklep internetowy programu bonusowego Payback ruszył w nowej odsłonie.

Projekt został wdrożony przez firmę Softhis, która odpowiadała za jego projekt, grafikę, usability, prace programistyczne, wdrożenie i support. Nowy e-sklep dla Payback powstał od podstaw, na dedykowanej platformie.

nowy sklep internetowy payback
Sklep internetowy payback

Platforma autorstwa Softhis

W stosunku do poprzedniej wersji e-sklepu zaszły dwie zasadnicze zmiany. Po pierwsze, nowy sklep jest responsywny i skaluje się do wszystkich typów urządzeń mobilnych. Po drugie, wprowadzono opcję płacenia na dwa sposoby jednocześnie: gotówką oraz punktami Payback.

To właśnie ze względu na ten nietypowy wymóg, Payback zdecydował się na zatrudnienie firmy, która specjalizuje się we wdrożeniach na autorskich platformach. Jak wyjaśnia Paweł Zieliński z firmy Softhis, dostępne na rynku platformy e-commerce nie dawały możliwości wprowadzenia opcji podwójnego typu płatności.

Specjalna opcja płatności

„Dla stworzenia sklepu internetowego często wystarczy platforma, która ma swoje ograniczenia. Jednak przy skomplikowanych projektach, a z takim mamy do czynienia tutaj ze względu na zróżnicowane formy płatności, lepiej sprawdza się dedykowana platforma” – mówi Paweł Zieliński.

Sklep internetowy Payback służy głównie do odbierania nagród w programie partnerskim, choć wprowadzono też opcję zakupu produktów bez punktów. Klient, który wchodzi na stronę e-sklepu, ma do wyboru kilka opcji. Może dowolnie określać, jak chce zapłacić za wybraną pozycję oraz samodzielnie ustawić proporcję punktów i kwoty transakcji pieniężnej.

Darmowa dostawa

Może też kupić produkt tylko za punkty Payback (w poprzedniej wersji e-sklepu dostępna była wyłącznie ta opcja), albo po prostu zapłacić przelewem lub kartą całą kwotę. Niektóre produkty dostępne są w opcji płatności za pobraniem. Jeśli klient wybierze tę opcję, musi jednak pokryć koszty dostawy, w pozostałych przypadkach jest ona darmowa.

Klienci e-sklepu mogą również doładować punktami Payback telefon, wymienić je na punkty w programie Miles & More, przekazać dotację na cele charytatywne, polecać oraz polubić produkt i/lub kategorię w serwisie społecznościowym oraz aktywować kupony promocyjne.

Integracja z systemem logistycznym

Nowa platforma została zintegrowana z systemem logistycznym Payback. Organizacja dostaw leży po stronie programu partnerskiego, Softhis już się nią nie zajmuje. Sklep w nowej wersji był gotowy dwa tygodnie temu, po testach został udostępniony klientom.

Payback to multipartnerski Program Bonusowy, którego uczestnicy mogą zbierać punkty podczas zakupów w sklepach sprzedaży tradycyjnej oraz online. W Polsce Program Payback rozpoczął swoją działalność 16 września 2009 roku. Obecnie współpracuje z nim 600 firm partnerskich oraz ponad 150 sklepów online. Payback jest częścią Grupy American Express. W Polsce jego operatorem jest firma Loyalty Partner Polska Sp. z o.o.

Softhis działa na rynku dedykowanych wdrożeń informatycznych od 2005 roku. Zajmuje się tworzeniem aplikacji internetowych i mobilnych, systemów CRM, ERP, rozwiązań workflow, e-podpisów oraz projektowaniem interfejsów.