frisco sklep internetowy eurocash ecommerce

Jak już informowaliśmy, Frisco.pl, jeden z największych e-supermarketów w Polsce, który znajduje się w portfelach funduszy z Grupy MCI, pozyskał nowego inwestora strategicznego – spółkę Eurocash. Czy wejście tak poważnego gracza może zmienić internetowy rynek sprzedaży produktów FMCG w Polsce?

“Oczywiście, ale to zależy od modelu biznesowego jaki przyjmie Eurocash. Nie ma bezpośredniego przełożenia rynku bezpośredniego na rynek elektroniczny. Powiększanie zasięgu sprzedaży nie tylko generuje zyski, ale również koszty transakcyjne. Jak upora się z tym Eurocash zależy od wiedzy i umiejętność menadżerów odpowiedzialnych za wejście na rynek elektroniczny” – komentuje dr Piotr Filipkowski, z Instytutu Informatyki i Gospodarki Cyfrowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Promocja w mediach społecznościowych

Jak zapowiadają władze Frisco.pl, dzięki współpracy z Eurocashem firma chce rozwijać skalę biznesu m.in. poprzez efektywne wejście z pełną ofertą do kolejnych, po Warszawie, dużych miast w Polsce. Pieniądze pozyskane z transakcji mają zostać przeznaczone również na marketing e-sklepu.

“Ogólna sprzedaż za pośrednictwem kanałów elektronicznych rośnie, tak więc można założyć, że również ten sektor również będzie się powiększał. Chcąc przejąć udziały rynku z pewnością Eurocash będzie musiał prowadzić równolegle kampanie reklamowe w różnych serwisach społecznościowych” – uważa dr Piotr Filipkowski.

Personalizacja kluczem do sukcesu

Szacuje się, że cały rynek sprzedaży produktów FMCG w internecie wynosi obecnie ok. 400-500 mln zł rocznie. Udziały Frisco.pl na tym rynku wynoszą ok. 8%. W ostatnich latach Frisco.pl notuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Roczne obroty spółki przekraczają 30 mln zł.

Perspektywy dla całej branży są optymistyczne. Obecnie sprzedaż asortymentu z segmentu FMCG w internecie stanowi poniżej 1% ogólnej sprzedaży tych produktów Polsce, jednak w ciągu 5-10 lat rynek ten ma szanse odpowiadać za 10% sprzedaży. Dlatego w rozwój swoich e-sklepów w Polsce inwestują takie sieci jak Tesco, Alma, Piotr i Paweł czy Leclerc.

“Myślę, że jednym z największych wyzwań dla sprzedaży Internetowej jest nadal personalizacja ofert handlowych. Od lat podejmowane są próby (mniej lub bardziej udane) podejścia do klienta w sposób bardziej spersonalizowany, jednocześnie uciekając od uogólniania ofert. Niestety nie zawsze oparcie się na krótko terminowych trendach historii zakupów jest trafne. Warto również brać pod uwagę zmienny wiek i zmieniające się potrzeby potencjalnych klientów” – podkreśla dr Piotr Filipkowski.

friscopl metro ecommerce
Wirtualny sklep Frisco.pl w warszawskim metrze

Innowacyjne podejście do e-commerce

Frisco.pl od dawna stara się inwestować w niestandardowe metody promocji i sprzedaży. W bieżącym roku, między czerwcem a lipcem, sklep przeprowadził kampanię umożliwiającą zakupy z ulicznych makiet za pomocą smartfona.

W tym celu wystarczyło zeskanować odpowiedni kod kreskowy lub zrobić zdjęcie wybranego artykułu za pomocą funkcji Smart Scan w aplikacji mobilnej Frisco.pl. Podczas trwania kampanii stronę internetową sklepu odwiedziło o niemal 60% więcej klientów licząc rok do roku.

Mobilne zakupy w metrze

Akcja z mobilnymi Frisco Vanami była kolejną kampanią Frisco.pl wykorzystującą rozwiązania mobilne. W listopadzie 2013 roku uruchomiony został pierwszy w Polsce wirtualny supermarket w metrze. Ściany peronów stacji Centrum zostały wówczas wyklejone grafikami przedstawiającymi witryny sklepowe, z których klienci przy pomocy smartfona mogli zamawiać produkty do domu.

Podobną akcję Frisco przeprowadziło w kwietniu 2014 roku. Towarzyszyły jej reklamy w różnych punktach Warszawy, a także konkurs, w którym główną nagrodą były roczne zakupy za darmo.

Frisco.pl to jeden z największych i najdłużej działających supermarketów online, który realizuje zamówienia na terenie całej Polski. Frisco.pl prowadzi sprzedaż wyłącznie przez internet na bazie własnego zaplecza magazynowego.