bricomarche
Bricomarche

Sieć supermarketów typu „dom i ogród” Bricomarché osiągnęła po raz pierwszy w historii obroty w wysokości 1 miliarda złotych w ciągu niewiele ponad 11 miesięcy roku kalendarzowego. Sieć posiada obecnie w całej Polsce 105 punktów sprzedaży.

– Są dwa kluczowe czynniki, dzięki którym udało nam się osiągnąć tak dobre wyniki finansowe od początku 2014 r. Z jednej strony wpływ na to miała wysoka progresja obrotów w przypadku sklepów działających na rynku od dłuższego czasu, z drugiej zaś otwarcie nowych supermarketów. Wszystko to świadczy także o naszym ciągłym rozwoju i umacnianiu pozycji na polskim rynku DIY – podkreśla Marian Słomiak, pełnomocnik zarządu ITM Polska sp. z o.o. ds. sieci Bricomarché.

W I półroczu br. sieć wypracowała obroty w wysokości ponad 536 mln zł., odnotowując w ten sposób wzrost o 21,84 proc. w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Z kolei w całym 2013 r. sieć wygenerowała na polskim rynku obroty sięgające blisko 980 mln złotych.

Grupa Muszkieterów, do której należy sieć, realizuje ogłoszoną w tym roku strategię rozwoju do końca dekady tzw. Polska CAP 2020. W ramach intensywnego wzrostu liczby placówek firma podpisała niedawno umowę przejęcia 14 lokalizacji po sieci Nomi, m.in. w Bełchatowie, Przemyślu, Siemianowicach, Świętochłowicach oraz w Tczewie. Jednocześnie Grupa Muszkieterów prowadzi dalsze negocjacje z zarządcami nieruchomości, które mają na celu przejęcie kilku kolejnych terenów po punktach sprzedaży Nomi. Sieć wchodzi również do nowych regionów. Na początku października uruchomiła swój pierwszy punkt sprzedaży w województwie świętokrzyskim. Aktualnie posiada łącznie 105 placówek w 15 województwach.

Sklepy Bricomarché oferują szeroki asortyment artykułów budowlanych i dekoracyjnych. W ofercie dostępnych jest od 15 do 25 tys. produktów z działów majsterkowanie, budowanie, dekoracja i ogród. Sklepy sieci znajdują się w parkach handlowych oraz w sąsiedztwie centrów handlowych. W ostatnim czasie spółka nawiązała współpracę z centrami handlowymi Immochan.