Salon Sephora, fot. Retailnet

Sephora planuje otwarcia kolejnych perfumerii w naszym kraju. Marka każdego roku umacnia nie tylko swoją pozycje w tradycyjnym handlu detalicznym, ale także rozwija swój oficjalny sklep online. W związku z tym Sephora została nominowana do dwóch nagród SCF Retailers’ Award 2015 – Multichanel Retailer of the Year oraz Perfume & Cosmetics Retailer of the Year.

– Nasze plany na kolejne lata zakładają otwieranie od trzech do pięciu nowych perfumerii Sephora rocznie. Zależy to oczywiście m.in. od sytuacji na rynku nieruchomości handlowych. Chętnie rozważylibyśmy inwestycję w perfumerię przy głównej ulicy handlowej, ale bardzo trudno jest w Polsce o takie atrakcyjne powierzchnie – mówi dla Retailnet Adam Kołodziejczyk, dyrektor generalny Sephora Polska.

– Jeśli chodzi o rozwój sieci Sephora, to nasza strategia nie zmienia się od paru lat. Cały czas inwestujemy w nowe perfumerie, dbając jednocześnie o ogólną rentowność sieci. Poszukujemy więc lokalizacji, które nam to zapewniają. Stawiamy przede wszystkim na obecność w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców i na najlepsze lokalizacje w centrach handlowych – dodaje.

Sephora od 15 lat konsekwentnie rozwija swoją sieć stawiając na jakość i rentowność konceptu. W latach 2012-2014 firma otworzyła dziesięć nowych perfumerii w Polsce. Równolegle, od kilku lat Sephora prowadzi modernizację swoich najlepszych punktów sprzedaży. W sierpniu otworzyła w nowej odsłonie perfumerię Sephora w warszawskich Złotych Tarasach, a wraz z początkiem września – w CH Klif. Dzięki takiej strategii perfumerie Sephora w rankingach centrów handlowych Sephora znajduje się w grupie najemców o największych obrotach.

Sephora jest częścią koncernu Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), korporacji działającej w sektorze dóbr luksusowych. W sektorze perfum i kosmetyków do grupy należą takie marki jak Parfums Christian Dior, Guerlain czy Parfums Givenchy, w segmencie mody i wyrobów skórzanych m.in. Louis Vuitton, Kenzo, Givenchy, Fendi i Marc Jacobs.