Salon Recman

Marka Recman powierzyła odświeżenie swojego shop conceptu firmie Forbis Group.

W projektowaniu nowej koncepcji butiku liczy się przede wszystkim pomysł, a jak twierdzą przedstawiciele Forbis, ten najlepiej zaczerpnąć z działalności i otoczenia marki. Nowa wizja powinna zakładać podkreślenie indywidualnego, niepowtarzalnego charakteru, nawiązywać do tradycji oraz renomy firmy.

W przypadku Recman punktem spinającym wszystkie istotne dla marki wartości był kort tenisowy. Wybór nieprzypadkowy, ponieważ od 2011 roku Recman jest Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski Mężczyzn w tenisie. To właśnie tę aktywność wykorzystała firma Forbis Group jako inspirację do stworzenia projektu sklepu firmowego marki w Centrum Handlowym M1 w podwarszawskich Markach. Firma była odpowiedzialna za opracowanie shop conceptu, projekt aranżacji salonu oraz projekt wykonawczy mebli.

– Postawiliśmy na widoczne nawiązania do tego sportu. W związku z tym w salonie pojawiają się takie motywy, jak siatka, wieszaki, ławeczki do ekspozycji produktów oraz tabliczki z logo Recman, nawiązujące do sportowej, eleganckiej szatni – mówi Marcin Powierza, dyrektor zarządzający Forbis Group.

Salon Recman w Markach podzielony jest na dwie strefy ekspozycyjne – classic i casual. W pierwszej z nich projektanci zaproponowali elegancki grafitowy laminat mebli przyściennych, z podobnego stworzono ladę. Z kolei meble w strefie kolekcji casual tworzą stalowe profile, siatki i wieszaki lakierowane na kolor czarny. Aby zróżnicować powierzchnie ekspozycyjne, zastosowano połączenie kolorystyczne i materiałowe, które szczególnie widać w meblach wolnostojących. Kompozycja stołów w centralnym punkcie sklepu również została odpowiednio wyróżniona – orzechowymi blatami i grafitowo-białymi skrzyniami. Bezpośrednim nawiązaniem do tenisa, obok dekoracyjnych siatek na ścianach, jest posadzka korespondująca z nawierzchnią kortów. Stanowi to idealne dopełnienie stonowanych barw mebli wolnostojących i przyściennych, jednocześnie nadając wnętrzu charakterystyczny wygląd. Intensywny kolor wyróżnia salon na tle konkurencji, przyciągając uwagę klienta już z poziomu pasażu galerii.

– Shop concept jest wynikiem ścisłej i intensywnej współpracy naszych projektantów i firmy Recman. Materiały, proporcje mebli, rodzaje ekspozycji zostały dokładnie przemyślane i zaprojektowane zgodnie ze standardami marki. Wnikliwość i wysokie oczekiwania pozwoliły stworzyć salon w pełni odpowiadający wymaganiom inwestora i klientów – podsumowuje Marcin Powierza z Forbis Group.

Salon Recman