Platformy Gruper i SweetDeal.ppl łączą się

Przyczyną planowanej konsolidacji są zmiany własnościowe. Serwis SweetDeal.pl należy do spółki Media Regionalne. Te zaś zostały kupione przez Polskapresse, która to firma ma udziały w spółce zarządzającej portalem Gruper.pl.

Zmniejszenie kosztów

Jak tłumaczy Piotr Majcherkiewicz, prezes Grupera, w ramach jednej struktury własnościowej nie ma sensu prowadzić dwóch portali o podobnym charakterze. „Ponieważ jest to biznes oparty na efekcie skali, trzeba pilnować kosztów działania. A te oczywiście można zmniejszyć łącząc dwa serwisy w jeden” – tłumaczy.

Gruper strategia online
Serwis Gruper.pl

Ponieważ Gruper ma szerszą ofertę oraz zasięg, właśnie pod tą marką działać będzie niedługo SweetDeal.pl. Zanim to jednak nastąpi, minie kilka miesięcy. Proces łączenia dwóch serwisów rozpoczął się bowiem w grudniu 2014 roku.

Program lojalnościowy

Z czasem serwis SweetDeal.pl zostanie zlikwidowany, a baza produktowa przeniesiona do Grupera. Klienci SweetDeal.pl będą jeszcze przez kilka miesięcy mogli normalnie korzystać z serwisu i wykorzystywać kupony. Będą oni jednocześnie zachęcani do rejestracji w Gruperze. Nowi użytkownicy, przechodzący ze SweetDeal.pl, otrzymają na początek 50 Gruperzłotówek, czyli punktów w programie lojalnościowym serwisu.

Sweetdeal strategia online

Od strony użytkownika Grupera niewiele się zmieni, fuzja obu platform nie pociąga też za sobą zmian w technologii działania serwisu. Gruper działa od początku na własnej platformie i to też się nie zmieni. Partnerzy SweetDeal.pl, którzy zdecydują się przejść do Grupera, zyskają natomiast większy zasięg. SweetDeal.pl jest bowiem serwisem aktywnym wyłącznie w kilkunastu miastach Polski, zaś Gruper sprzedaje na terenie całego kraju.

Zmiany na rynku e-commerce

Jak wyjaśnia Piotr Majcherkiewicz, jego zdaniem rynek zakupów grupowych i okazyjnych ma solidne fundamenty, przeszedł jednak pewne przekształcenia.

„Był mocno napędzany marketingiem i modą, a mody jak wiadomo nie są wieczne. Portale, które korzystały z fali popularności, w pewnym momencie przestały się nią cieszyć. Przestały być modne i stały się zwyczajnym narzędziem, jednym z codziennych elementów rynku e-commerce” – tłumaczy.

„Trzeba było dostosować się do tych zmian, zredukować koszty, przejść restrukturyzację i popracować nad rentownością. Ale zasadniczy model biznesowy się nie zmienił i on się sprawdza. Nadal sprzedajemy krótkotrwale oferty okazyjne i jesteśmy raczej platformą reklamową dla partnerów, którzy chcą zaistnieć na rynku handlu online” – dodaje.

Kampanie Google

Jak wyjaśnia Majcherkiewicz, Gruper działa na zasadzie modelu efektywnościowego: partnerzy, którzy wystawiają swoją ofertę płacą prowizję tylko wtedy, gdy sprzedadzą. Przy rosnących cenach reklam w internecie oraz coraz droższych kampaniach w Google, dla niektórych firm jest to więc w miarę tania forma promocji oferty.

„Przez lata sprzedawcy nauczyli się korzystać z tego narzędzia i łączyć je z innymi kanałami promocji. Poza tym, portale zakupów grupowych też zmieniają się i modernizują. Zaczynają się też specjalizować w poszczególnych segmentach ofert.” – mówi Piotr Majcherkiewicz.

Rosnąca baza użytkowników

Gruper.pl jest to platforma umożliwiająca promocję produktów i usług za pomocą atrakcyjnych cenowo ofert. Serwis stworzony został w lutym 2010 roku przez Marka Borzestowskiego, założyciela Wirtualnej Polski. Jest jednym z większych graczy na rynku portali agregujących okazje.

Obecnie w bazie Grupera znajduje się ok. 10 tysięcy partnerów. Spośród nich ok. czterech tysięcy jest aktywnych. Spółka zarządzająca serwisem posiada w swoim portfolio także portal Hotprice.pl, serwis z elektronicznymi kodami rabatowymi.

SweetDeal.pl to serwis zakupów grupowych, który działa w kilkunastu miastach Polski od 2011 roku.