Amazon dostawy posiłków

Amerykański gigant sprzedaży internetowej uruchomił nową usługę. Od teraz, za pośrednictwem serwisu Amazon Local, klienci będą mogli zamówić w internecie obiad albo kolację.

Na razie usługa Amazon Takeout & Delivery dostępna jest wyłącznie dla mieszkańców Seattle. Firma nie zdradza, czy i kiedy usługa zostanie rozszerzona także na inne miasta i kraje.

Obecnie klienci mogą skorzystać z oferty niemal 130 restauracji. W przypadku 20 z nich zamówiony posiłek może zostać bezpośrednio dostarczony do domów klientów. W pozostałych przypadkach muszą oni sami odebrać zamówienie.

Kolacja w wirtualnym koszyku

Aby zamówić jedzenie, wystarczy zalogować się na stronie Amazon Local, albo skorzystać z aplikacji mobilnej. Następnie klient może przejrzeć menu restauracji biorących udział w programie.

Po wybraniu konkretnych dań, należy dodać je do wirtualnego koszyka, tak samo jak robi się to w przypadku zwykłych zakupów internetowych. Podobnie jest z płatnościami, które dokonywane są przez konto klienta w serwisie Amazon.

Serwis Amazon Takeout & Delivery ma konkurować z takimi graczami jak Seamless, GrubHub, czy Caviar.

amazon local zamawianie jedzenia ecommerce
Serwis Amazon Local

Amazon walczy o lokalnych klientów

Amazon od pewnego czasu wprowadza już nowe usługi, które mają wzmocnić pozycję firmy w sektorze produktów świeżych. Takim przykładem jest internetowy sklep spożywczy AmazonFresh.

Obecnie działa na terenie trzech miast. W grudniu 2013 roku usługa wprowadzona została do San Francisco. Od czerwca 2013 roku dostawy zakupów spożywczych za pośrednictwem AmazonFresh mogą zamawiać mieszkańcy Los Angeles. Wcześniej taką możliwość mieli jedynie mieszkańcy Seattle.

Aby ułatwić i uatrakcyjnić zakupy w internetowym supermarkecie, w kwietniu 2014 roku Amazon wprowadził do sprzedaży Amazon Dash – niewielkie urządzenie, dzięki któremu klienci mogą automatycznie dodać potrzebne im produkty do koszyka AmazonFresh.

amazon dash urzadzenie mobilne
Amazon Dash

Urządzenie ma wbudowany zarówno skaner kodów kreskowych jak i mikrofon. Dzięki temu klient może albo zeskanować produkty znajdujące się w domu, albo dodać je do wirtualnego koszyka za pomocą polecenia głosowego.

Amerykański gigant, poprzez swój portal Amazon Local, ma ambicję stać się czymś na kształt internetowego marketu, na którym wystawiają swoje oferty lokalne przedsiębiorstwa. Serwis został uruchomiony w 2011 roku w Stanach Zjednoczonych, a rok później powstała jego brytyjska wersja. Na rynku istnieją już podobne serwisy np. Yelp, Thumbtack czy Angie’s List.