Agito laptopy zakupy świąteczne

Urządzenia elektroniczne są szczególnie często wybierane jako prezenty świąteczne. Z danych Agito.pl wynika, że największą popularnością cieszą się w tym roku laptopy i czytniki. Minął za to szał na tablety.

Według danych Deloitte, przeciętny Polak wyda w tym rok 575 zł na prezenty świąteczne. W zestawieniu najbardziej pożądanych podarunków dobrze trzyma się elektronika, w tym laptopy i smartfony.

Spadek wartości zamówienia

Na prezent wybieramy także czytniki książek i konsole do grania. Jeśli chodzi o tak popularne dotychczas tablety, ich sprzedaż spada już od kilku miesięcy. Rynek powoli się nasyca, a do tego rośnie mu nowy konkurent – smartfony z ekranem o przekątnej 6 cali i większej.

„Podobnie jak przed każdymi świętami, obserwujemy lekki wzrost zakupu tabletów, jednak nie jest to tak spektakularny boom, jak jeszcze w 2012 roku. W porównaniu do 2013 roku zauważamy spadek średniej wartości zamówienia” – mówi Piotr Michalski Product Manager Agito.pl.

„Nasi Klienci sięgają po tańsze modele A-brandowe, czyli Samsung czy Lenovo, jednak najpopularniejsze są tzw. B-brandy – Lark, Vedia, Prestigio itp. Przed rokiem średnia wartość modeli z top 5 wyniosła około 530 zł, podczas gdy w tym roku sięga 270 zł” – dodaje Michalski.

Promocja firmy Microsoft

Agito.pl podkreśla, że w ostatnim miesiącu sprzedaż laptopów przerosła sprzedaż tabletów. Nie oznacza to jednak końca ery tabletów. Nadal istnieje rzesza zwolenników tego mobilnego urządzenia – stało się one podstawowym narzędziem do codziennego  korzystania z internetu. Dla typowych odbiorców treści (oglądanie filmów, korzystanie z serwisów społecznościowych, zakupy, czytanie książek) to lepsza alternatywa niż laptop lub mały smartfon.

Podobna zmiana w wyborze konkretnych modeli cechuje konsumentów kupujących laptopy. Jak podkreśla Piotr Michalski, w dużej części jest to pokłosie strategii sprzedażowej firmy Microsoft, która zdecydowała się wyposażyć niedrogie modele laptopów w system operacyjny. W top 5 najczęściej wybieranych modeli, znalazły się produkty o średniej wartości około 1150 zł (średnia wartość top  5 w 2013 r. wynosiła 1751zł). Mimo spadku wartości, sklep ma w tym roku powody do zadowolenia, ponieważ odnotował ponad 50%  wzrostu sprzedaży laptopów w omawianym okresie.

Kindle najpopularniejszym e-czytnikiem

Duża zmiana dotknęła też kategorię czytników książek. Ich sprzedaż w porównaniu do 2013 roku wzrosła w okresie przedświątecznym już ponad 3-krotnie. Najpopularniejszym modelem jest cały czas czytnik Kindle Paperwhite 2, ale zaraz za nim plasują się produkty firmy Onix, Vedia i Lark. Książki były i będą jednym z najpopularniejszych pomysłów na prezent.

Jak podaje serwis Agito około 25% Polaków rozpoczęło zakupy świątecznych prezentów już w listopadzie. Będziemy kupować przez cały grudzień, jednak zależy nam na tym, by wyrobić się z zakupami mniej więcej do połowy miesiąca. Co ciekawe, tylko ok. 27% Polaków decyduje się wyłącznie na zakupy w sklepach stacjonarnych. 41% będzie kupować wyłącznie w internecie, a pozostałe 32% wykorzysta obydwa kanały.

Agito.pl (Grupa Allegro) to jeden z największych polskich sklepów internetowych. Swoim klientom serwis oferuje szeroką gamę markowych produktów najwyższej jakości, m.in. sprzęt AGD i RTV, artykuły komputerowe i fotograficzne, wyposażenie domu i ogrodu, produkty dla dzieci, kosmetyki, książki, filmy i muzykę, produkty z działu sport i turystyka oraz artykuły dla zwierząt.