Otto Group daje wgląd w procesy e-commerce

Niemiecki potentat e-commerce Otto Group dał konsumentom możliwość podglądania na żywo tego, jak rozwija się sprzedaż w sklepach należących do spółki.

Wgląd w operacje e-commerce klienci zyskali 8 grudnia, który w Niemczech jest najlepszym dniem dla e-handlu. Obroty ze sprzedaży przez internet są wtedy rekordowe, podobnie jak w Stanach Zjednoczonych w tzw. Cyber Monday. Otto Group zdecydowała się więc pokazać klientom, jak tego dnia odbywają się transakcje.

Wgląd w procesy e-commerce

W dynamicznym, ciągle aktualizowanym panelu pokazano, jakich słów kluczowych najczęściej używają kupujący, co dodają do koszyków i jak rośnie ich wartość, gdzie zlokalizowani są klienci oraz ile warte są zamówienia. Dane, które wyświetlano, pochodziły w sumie z 16 sklepów internetowych należących do Otto Group i sprzedających na terenie Niemiec, Szwajcarii i Austrii.

Na stronę, gdzie śledzić można było przebieg transakcji na żywo, przez cały dzień wchodzili klienci z ponad 60 krajów.

Apogeum sprzedaży

Jak podaje Otto Group, ciężko jest obliczyć całkowitą wartość, jaką osiągnęła tego dnia sprzedaż w e-sklepach grupy, ponieważ klienci będą jeszcze zwracali towar, a poza tym realizowali kupony promocyjne.Dlatego też wszelkie obliczenia byłyby nieprecyzyjne. Wiadomo natomiast, że gorączka zakupowa osiągnęła apogeum wieczorem. Najwyższe obroty osiągnięto między 20 a 21. Niewiele mniejsze zanotowano po 19 i po 21.

W ciągu 24 godzin zapełniono i zapłacono za 100 tysięcy internetowych koszyków. Najmniejszy miał wartość 74 eurocentów, największy zaś 20 tysięcy euro.

Czego szukali klienci

Ponieważ Święta to głównie czas prezentów dla dzieci, wśród najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych dominowały „zabawki”, różne wariacje na temat „Lego”, takie jak „Lego City”, a także „Minecratf” czy „technologia”. Najbardziej popularnym słowem kluczowym było „Lego”, zaraz za nim znalazły się: „Playmobil”, „Ice Queen” oraz „Playstation”.

Wśród innych kategorii produktów dominowały słowa takie jak „pościel” czy „klimatyzacja”.

Rekordowe obroty

W sumie 8 grudnia w wyszukiwarki sklepów internetowych Otto Group wpisano 1,5 miliona haseł, czyli średnio 17 słów na sekundę. Wyszukiwanie trwało również w nocy. Zapis z podglądu na żywo dostępny jest na stronie Otto Group.

Otto Group to niemiecka firma założona w 1949 roku przez Wernera Otto. Do sprzedaży wysyłkowej i telefonicznej dołączyła handel online i obecnie jest jedną z największych firm e-commerce. Jej siedziba mieści się w Hamburgu, zatrudnia 53.800 pracowników w ponad 20 krajach na świecie.