ibm omnichannel strategia

Apple i IBM wprowadzają rozwiązania mobilne IBM MobileFirst dla systemu iOS. Biznesowe aplikacje pozwalają użytkownikom iPadów i iPhone’ów na korzystanie z systemów analitycznych dostarczanych przez IBM w bezpiecznym modelu chmurowym.

Pierwsze dostępne aplikacje dedykowane są dla branży bankowej, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej oraz handlu detalicznego, linii lotniczych i sektora publicznego.

Poufność danych firmowych

Przygotowując IBM MobileFirst dla iOS wzięto pod uwagę kluczowe zagadnienia biznesowe dla konkretnych branż. Dzięki temu pracownicy korzystający z rozwiązań IBM na urządzeniach Apple mogą być bardziej mobilni i lepiej poinformowani, a przez to szybciej, łatwiej i skuteczniej współpracować z klientami.

Stworzone specjalnie na iPada i iPhone’a, aplikacje IBM MobileFirst dla iOS są dostarczane przy zachowaniu zasad poufności firmowych danych, a jednocześnie połączone z najważniejszymi procesami i bazami danych firm.

IBM narzędzia analityczne
Aplikacje IBM MobileFirst na iPada

IBM MobileFirst

Każdy z klientów może łatwo dostosować aplikację do swoich potrzeb, zarządzać nią i uaktualniać poprzez systemy chmurowe IBM bezpośrednio na urządzeniach z systemem iOS. Niektóre z aplikacji, które już dziś dostępne są w IBM MobileFirst dla iOS to:

  • Advise & Grow (bankowość i finanse) – pomaga zarządzać kontaktami z małymi firmami, dostarczając dane o klientach, pozwalające na przygotowanie indywidualnych rekomendacji dla każdego  nich, jednocześnie zapewniając bezpieczeństwo transakcji.
  • Expert Tech (telekomunikacja) – wykorzystuje dostępne funkcje systemu iOS, między innymi aplikację FaceTime, do optymalizacji oferowanych usług, rozwiązywania problemów oraz lepszej obsługi klienta.
  • Incident Aware (sektor publiczny) – zmienia iPhone’a w narzędzie do zapobiegania przestępczości, ułatwiając służbom mundurowym dostęp w czasie rzeczywistym do map, materiałów video z miejsca zdarzenia, stanu osób pokrzywdzonych, czy historii zatrzymań oraz wezwanie wsparcia na miejsce zdarzenia.
  • Pick & Pack (handel detaliczny) – łączy informacje o miejscu dostarczenia towaru ze stanem magazynowym, aby szybciej realizować zamówienia.
  • Sales Assist (handel detaliczny) – umożliwia połączenie informacji o kliencie z historią jego zakupów, pozwalając na tworzenie rekomendacji kolejnych zamówień. Ułatwia również zlokalizowanie produktów w sklepie i magazynie, aby czas dostawy do klienta był jak najkrótszy.
  • Plan Flight (linie lotnicze) – pozwala na efektywniejsze wykorzystanie zasobów w liniach lotniczych – w tym najważniejszego z nich, paliwa – poprzez dostarczanie informacji na temat rozkładu lotów, planu lotu i załogi. Rozwiązanie pozwala zgłaszać usterki maszyny w czasie rzeczywistym do personelu naziemnego, a także tworzyć raporty na temat zużycia paliwa.
  • Passenger+ (linie lotnicze) – zapewnia personelowi pokładowemu dane na temat pasażerów, pozwalające oferować im dodatkowe usługi, oferty specjalne oraz informacje o bagażu.

„Inteligentne technologie analityczne pozwalają na wykorzystanie Big Data do tworzenia indywidualnych rozwiązań, budujących zaangażowanie klientów” – mówi Bridget van Kralingen, senior vice president, IBM Global Business Services.

Wykorzystanie i iPadów w biznesie

„Nasza współpraca łączy eksperckie rozwiązania IBM dla przedsiębiorstw z dbałością o doświadczenie użytkownika i świetnie zaprojektowane urządzenia, z których słynie Apple. Razem pomagamy dostarczać najlepsze produkty dla nowej generacji profesjonalistów” – dodaje van Kralingen.

“To duży krok do wykorzystania iPhone’ów i iPadów w biznesie. Nie możemy się doczekać, żeby zobaczyć, jak firmy będą stosować nowe rozwiązania na swoich urządzeniach” – mówi Philip Schiller, senior vice president of Worldwide Marketing w Apple.