Capital Park: rynek czeka na więcej projektów typu convenience

Wojciech Nowakowski, Investment Manager w Grupie Capital Park

Wojciech Nowakowski, Investment Manager w Grupie Capital Park

O rynku nieruchomości handlowych i projektach inwestycyjnych spółki Capital Park redakcja Retailnet.pl rozmawia z Wojciechem Nowakowski, Investment Managerem w Grupie Capital Park

Czy był to dobry rok dla rozwoju obiektów handlowych w Polsce?

Szczegółowe analizy rynku handlowego w Polsce już od dawna wskazywały na zbliżające się nasycenie obiektami wielkopowierzchniowymi. Sytuacja ta sprawiła, że inwestorzy, w tym Capital Park, położyli szczególny nacisk na rozwój konceptów typu convenience tj. małych obiektów położonych na drodze do domu, najczęściej w sercu wielkomiejskich osiedli lub w małych i średnich miastach. Najemcy chętnie wybierali je, jako nowe lokalizacje na rynkach, na których dotychczas nie byli obecni, wykorzystując debiut jako czynnik przyciągający klientów.

Jak założenia udało się zrealizować spółce Capital Park w tym roku?

Zgodnie z naszymi założeniami konsekwentnie realizowaliśmy strategię poszerzania portfolio o obiekty będące odpowiedzią na zmieniającą się potrzebę klientów w zakresie dokonywania codziennych zakupów w niedużych obiektach handlowych położonych blisko domu lub miejsca pracy. Po sukcesie pierwszego projektu „Vis a Vis” w samym centrum Radomia, otworzyliśmy kolejny obiekt Vis a Vis w Łodzi przy ulicy Zgierskiej. W ostatnim czasie dokonaliśmy również akwizycji gotowego projektu o powierzchni ok. 3000 mkw. zlokalizowanego w Toruniu przy Szosie Lubickiej, głównej arterii na wjeździe od strony autostrady, który idealnie wpisuje się w ideę Vis a Vis. Rebranding obiektu planowany jest na pierwszą połowę 2015 r.

Udało się również poczynić znaczne postępy na drodze realizacji dużo większych obiektów mulifunkcjonalnych, które są naszą odpowiedzią na pojawiający się trend tworzenia tzw. destynacji. Tworzymy miejsca, które nie są kolejnymi „projektami handlowymi”, lecz stają się naturalną przestrzenią spotkań i zakupów. Dla projektu rewitalizacji dawnej fabryki Norblina uzyskaliśmy pozwolenie na budowę. We współpracy z doradcami opracowana została unikalna strategia komercjalizacji tego miejsca, którą właśnie wdrażamy. Budowa rozpocznie się w czerwcu 2015 r. Trwają również intensywne prace na budowie Royal Wilanów, którego zakończenie planujemy na sierpień 2015 r. Dzięki bogatej ofercie handlowej i gastronomicznej, dużej liczbie miejsc parkingowych oraz sąsiedztwie dwóch placów miejskich stworzymy przestrzeń jakiej obecnie brakuje na Wilanowie.

Czy nadal aktywa handlowe są interesującą formą inwestowania?

Po latach bardzo intensywnego rozwoju dużych projektów handlowych w największych miastach Polski, powoli kończy się miejsce na tego typu obiekty. Dziś widzimy głównie trend rozwoju w mniejszych miastach oraz rozbudowy i przekształceń starszych budynków. Śledzenie kierunków rozwoju najważniejszych „aktorów rynku” – najemców, wskazuje na ich duże zainteresowanie obiektami typu convenience, dzięki którym mogą pojawić się ze swoją ofertą bliżej klientów albo zwiększyć swoją obecność w obiektach, które wpisały się w mapy zakupowe mieszkańców.

Reklama

Galeria Jurajska