prochnik sklep internetowy-ecommerce

 

prochnik sklep internetowy-ecommerce

Polska sieć sklepów z odzieżą męską Próchnik uruchomił sklep internetowy na platformie Presta Shop, z opcją darmowej dostawy.

To kolejny uruchomiony w ostatnim czasie internetowy sklep marki należącej do spółki Próchnik SA. Niedawno ruszył sklep internetowy marki Rage Age, 5 grudnia 2014 roku uruchomiony został e-sklep marki Próchnik.

Sklep internetowy marki Próchnik
Sklep internetowy marki Próchnik

Darmowa dostawa

Oba projekty wykonane są podobnie od strony technologicznej. Za wdrożenia te odpowiedzialna jest agencja Bird&Co. Odpowiada za szatę graficzną, za wdrożenie sklepu, zdjęcia produktów. Obsługą logistyki zajmuje się Próchnik SA.

Próchnik to kolejny sklep internetowy na polskim rynku, który oferuje darmową dostawę niezależnie od wartości zamówienia. Jak wyjaśniają przedstawiciele firmy, jest to możliwe dzięki ofercie zaproponowanej przez Siódemkę. Sklep internetowy Pawo, uruchomiony kilka tygodni temu, również oferuje darmową dostawę i obsługuje go właśnie ta firma kurierska.

Wdrożenie na Presta Shop

Obydwa sklepy, Próchnik i Rage Age, działają na platformie Presta Shop, jednym z najbardziej popularnych skryptów do prowadzenia internetowego. Korzystają z niego przeważnie sprzedawcy, którzy dopiero rozpoczynają sprzedaż przez internet.

„Platformę tę wybraliśmy dlatego, że mamy już z nią doświadczenie. Jej zaletą jest zapewnienie w łatwy sposób responsywności sklepu, oraz sprawna integracja z systemem magazynowym i księgowym.” – wyjaśnia Maciej Siwiec z agencji Bird&Co.

Sklep internetowy marki Rage Age
Sklep internetowy marki Rage Age

Wkrótce click and collect

Aby wypromować nowy projekt, Próchnik planuje kampanię reklamową. „Chcemy jednak najpierw przekonać się, czy nasze wyobrażenia o sprzedaży internetowej były słuszne. Nasz sklep online nie jest jeszcze skończonym projektem, będziemy go stopniowo udoskonalać. Planujemy już zmiany, wraz z nową kolekcją, która wejdzie do sprzedaży w połowie lutego, powinien pojawić się sklep w nowej odsłonie.” – mówi Rafał Bauer, prezes Próchnik SA.

W najbliższym czasie zespół odpowiedzialny za sklep internetowy Próchnik planuje rozbudować bazę produktów i udoskonalić ich opisy. W planach jest również wdrożenie elementów strategii omni-channel. Pierwszym etapem będzie uruchomienie opcji click and collect.

Historyczna promocja w social media

„Najpierw musimy się jednak przygotować do tego logistycznie. Na razie sklep internetowy jest zintegrowany z systemem magazynowym i księgowym. Priorytetem w obydwu sklepach jest natomiast poszerzenie asortymentu i udoskonalenie opisów produktów. Zamierzamy również wprowadzić opcję „shop by look”, czyli możliwość kupowania całych zestawów.” – mówi Dariusz Ptaszek z Bird&Co.

W sklepie Próchnik można płacić za pobraniem, kartą, przelewem. Transakcje obsługuje Transferuj.pl.

Agencja Bird&Co odpowiada również za promocję marki Próchnik w mediach społecznościowych. Firma ma profile na Instagramie i Facebooku. Zamieszczane tam treści związane są z historią firmy oraz z historycznymi zainteresowaniami Rafała Bauera. Promocja każdej kolekcji prowadzona jest w oparciu o inny motyw. Obecnie koncentruje się na losach żołnierzy z dywizjonu 303.

Powrót na Pinterest

Marka Próchnik obecna jest od niedawna na Instagramie, kiedyś była też na Pinterest, jednak profil zlikwidowano, gdyż nie generował oczekiwanego zaangażowani. „Jednak Pinterest był wtedy jeszcze w Polsce mało rozpowszechniony i nie przyciągał użytkowników z grupy docelowej Próchnika. Teraz jednak zastanawiamy się nad powrotem na ten portal.” – mówi Dariusz Ptaszek.

Artykuł ukazał się na portalu Evigo.pl.