eBay nowa aplikacja mobilna

Platforma eBay wprowadziła na rynek nową aplikację przeznaczoną na iPady, z myślą o konsumentach, którzy chcą robić zakupy świąteczne na urządzeniach mobilnych.

Nowa aplikacja ma inspirować do kupowania świątecznych prezentów na eBay. Sprzedawca podąża za trendem, zgodnie z którym zakupy internetowe przenoszą się na smartfony i tablety. Więcej niż 30% klientów ze Stanów Zjednoczonych oraz 50% użytkowników na świecie korzysta ze smartfonów i tabletów, by kupować produkty online. Wolą oni dokonywać transakcji natychmiast, zamiast brać udział w aukcjach internetowych.

Nowa aplikacja eBay na iPady
Nowa aplikacja eBay na iPady

Wiele urządzeń na raz

Aż 59% użytkowników sieci to osoby korzystające z kilku typów urządzeń. Oznacza to, że często przeglądają i dodają produkty do koszyka np. na smartfonie, a potem dokonują transakcji na komputerze stacjonarnym. Takie zachowanie przy dokonywaniu zakupów wymusza na sprzedawcach internetowych tworzenie nowych sposobów interakcji z użytkownikami.

„Aplikacja eBay na iPady to ważny krok w naszym rozwoju.” – mówi RJ Pittman, dyrektor produktu w eBay. „Dostarcza lepsze doświadczenie zakupowe dla kupujących i więcej możliwości dla sprzedawców.”

Nowa aplikacja eBay na iPady
Rozbudowano opisy produktów i zwiększono rozdzielczość zdjęć

Swobodne przeglądanie produktów

W planach eBay było wprowadzenie nowej aplikacji w pierwszym kwartale roku 2015, jednak zdecydowano się na wcześniejszą premierę po to, aby sprawdzić jak sprawdzi się ona w ruchliwym sezonie świątecznym.

Nowa aplikacja zaprojektowana jest tak, żeby użytkownik otrzymywał jak najwięcej propozycji i inspiracji. Prominentne miejsce na ekranie zajmują produkty często wyświetlane oraz sugestie co do prezentów świątecznych.

Personalizacja propozycji

Aplikacja wykorzystuje wiedzę o użytkowniku, żeby dostosować propozycje do jego preferencji i znaleźć produkty, które chętniej kupi. Brana jest więc pod uwagę historia zakupowa klienta i wpisywane w wyszukiwarkę słowa kluczowe. Pittman porównuje stronę główną aplikacji do tablicy na Pinterest, którą można przeglądać i na której można robić zakupy.

Sporo uwagi poświęcono również opisom 800 milionów dostępnych na eBay produktów. Zostały one rozbudowane tak, żeby za wystawianymi do sprzedaży produktami stała jakaś historia.Uproszczono też nawigację oraz checkout. Zadbano o jakość zdjęć produktowych i zwiększono ich rozdzielczość w stosunku do tego, co znajdziemy na wersji desktop.

Wkrótce nowe wersje

Aplikacja ta jest dla eBay pewnym rodzajem testu w świecie zakupów mobilnych. Nie podano jeszcze daty wprowadzenia na rynek wersji na inne urządzenia. Wiadomo jednak, że stworzenie w 2015 roku kolejnych wersji aplikacji będzie zależało od tego, jak sprawdzi się on na iPadach.