mango aplikacja mobilna

Hiszpański sklep Mango wprowadza do swojej aplikacji mobilnej funkcję rozpoznawania zdjęć produktów.

Odzieżowa marka Mango, obecna w Polsce w 26 salonach sprzedaży oraz za pośrednictwem polskiego sklepu internetowego, coraz mocniej stawia na sprzedaż przez urządzenia mobilne. Hiszpańska firma podaje, że sprzedaż za pomocą smartfonów wzrosła ostatnio bardziej dynamicznie niż kiedykolwiek w historii firmy.

Wzrost w kanale mobilnym

Obecnie dystrybucja online przez smartfony odpowiada za 30% całości sprzedaży. Odsetek ten wzrósł z 10% w 2013 roku. Zarząd firmy ma nadzieję, że wprowadzenie do aplikacji nowych funkcji pomoże jeszcze zwiększyć te wyniki.

Firma zaktualizowała swoją aplikację mobilną dodając narzędzie Scan & Shop. Nie jest ono jeszcze dostępne, jednak firma zapowiada, że użytkownicy będą z niej mogli korzystać na iOS i urządzeniach z systemem Android „w najbliższej przyszłości”. Funkcja zawiera elementy rozszerzonej rzeczywistości.

Skanowanie bez kodu QR

Aby skorzystać z nowej funkcji, klienci skanują produkt Mango z katalogu, reklamy lub gazety. Mogą albo od razu kupić produkt przez internet, albo sprawdzić online, czy jest on dostępny w jednym z 1700 salonów sprzedaży Mango.

mango aplikacja mobilna
Aplikacja mobilna sieci Mango

„Technologia rozpoznawania zdjęć pozwala klientom skanować obrazy bez konieczności dodawania do nich żadnych dodatkowych elementów, takich jak kody QR.” – komentuje rzecznik Mango. „Pozwala to utrzymywać wysoką jakość estetyczną przekazu reklamowego. Z drugiej strony, dzięki rozszerzonej rzeczywistości klient może otrzymać dodatkowe informacje o zdjęciu, na które akurat patrzy.”

Rozszerzona rzeczywistość w aplikacjach

Jak podaje Mango, najnowszą wersję aplikacji pobrało już 1,6 miliona użytkowników. W ubiegłym roku globalnie Mango zanotowało 124 miliony euro obrotów ze sprzedaży przez internet. Szacuje się, że z tej kwoty nieco ponad 40 milionów euro generują rynki europejskie.

Mango nie jest pierwszym sprzedawcą, który wprowadza do swoich kanałów dystrybucji elementy rozszerzonej rzeczywistości. Opcję rozpoznawania produktów na podstawie zdjęć zrobionych smartfonem udostępnił też Zappos. Jednak aplikacja Ask Zappos nie opiera się na technologii, lecz na pracy konsultantów, którzy odpowiadają na pytania klientów.

Kolejną aplikację, która zawierać będzie element rozszerzonej rzeczywistości, niedługo wprowadzi na rynek sprzedawca Infusion Brands International. Pojawi się ona w 2015 roku, a jej działanie będzie polegało na skanowaniu identyfikatorów produktu w salonach stacjonarnych. Gdy klient zeskanuje smartfonem SKU (stock keeping unit, czyli jednostka magazynowa), będzie mógł po wyjściu ze sklepu dowiedzieć się więcej o danym produkcie.

Artykuł ukazał się na portalu Evigo.pl.