Wielka Brytania: sklepy stosują grywalizację w social mediach

Marka Office stworzyła grę w social media

Brytyjska sieć obuwnicza Office uruchomiła dla swoich użytkowników grę, której rezultatami mogą dzielić się w mediach.

Gra Sole Mate ma na celu dopasowanie dla każdego klienta pary butów, która będzie wyrażała jego osobowość. Mechanizm, który zastosowano, zbliżony jest do tego, który wykorzystuje aplikacja Tinder.

Gra Sole Mate stworzona przez brytyjską sieć Office

Gra Sole Mate stworzona przez brytyjską sieć Office

Angażowanie uwagi klientów

Użytkownikowi, który wchodzi na stronę solemate.office.co.uk, wyświetlanych jest 10 różnych zdjęć. Są to celebryci, aktorzy (Ryan Gossling, Ben Affleck), sportowcy (David Beckham), ale także postacie z seriali telewizyjnych i fotografie zwierząt.

Użytkownik decyduje, czy zdjęcie podoba mu się czy nie, przesuwając zdjęcia na lewo lub na prawo. Na podstawie tych szybkich emocjonalnych decyzji, algorytm aplikacji wybiera odpowiednią dla „charakteru” użytkownika parę butów. Każda z nich okraszona jest krótkim, dowcipnym, uzasadnieniem.

Gra Sole Mate podpowie, jakie buty wybrać

Gra Sole Mate podpowie, jakie buty wybrać

Przycisk call to action

Pod wynikami pojawia się od razu przycisk „kup”, który przenosi użytkownika na stronę produktową wybranej pary butów. Wynikiem gry można też podzielić się ze znajomymi w social media: na Facebooku, Twitterze i Pinterest.

Gra została stworzona po to, by zwiększyć świadomość marki Office oraz zwiększyć zaangażowanie klientów w okresie przedświątecznym. Do tej pory w grę zagrało 17.150 użytkowników. O aplikacji wspomniano na Twitterze 313 razy (hashtag #OfficeSoleMate). Pozyskano też ponad pięć tysięcy nowych adresów mailowych.

Modna aplikacja

Kathryn Kenny, szefowa działu social media w sieci Office, komentuje: „W naszej pierwszej kampanii zorientowanej na social media, chcieliśmy wybić się na tle innych, stworzyć szum wokół marki oraz dostarczyć użytkownikom rozrywkę. Jej zadaniem jest skutecznie zaangażować naszych odbiorców w sieciach społecznościowych.”

„Od momentu uruchomienia gry, efekty przeszły nasze wszelkie oczekiwania. Reakcja była bardzo pozytywna. Użytkownicy oceniają grę jako przyjazną dla użytkownika, zabawną i zbliżoną w swojej formie do popularnych obecnie aplikacji randkowych” – dodaje.

Brytyjski styl

Marka obuwnicza Office należy do brytyjskiej spółki Office Holdings, która jest również właścicielem marki obuwia sportowego Offspring. Firma została założona w Londynie w 1981 roku. Office ma 153 sklepy stacjonarne, w tym 99 salonów firmowych oraz 54 koncesjonowanych.

Sprzedaż prowadzona jest na terenie Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec, Las Vegas, Nowego Jorku i Chicago. Marka Offspring posiada 14 salonów firmowych. Obydwie marki sprzedają za pośrednictwem sklepów internetowych.

Artykuł ukazał się na portalu Evigo.pl.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016