Nominowani do nagrody SCF Best Expansion Retailer of the Year 2015

Retailers Awards

SCF Best Expansion Retailer of the Year 2015 jest bez wątpienia najbardziej zróżnicowaną kategorią, bowiem o nagrodę główną konkurują firmy z całkowicie odmiennych branż. W tym roku są to spółki CCC, MIG, LPP, Rossmann oraz H&M.

– Sieci handlowe w kategorii premiującej ekspansję i efektywną strategię rozwoju marek wywodzą się z różnych segmentów rynku, począwszy od mody (H&M, LPP, MIG), przez obuwie (CCC), aż po sektor Health&Beauty (Rossmann). To dobry sygnał dla branży. Oznacza to bowiem, że rozwijają się różne segmenty rynku handlowego w Polsce, a właściciele mają dzięki temu możliwość dobrego zbilansowania oferty zakupowej zarówno w nowo powstających centrach handlowych, jak i obiektach już istniejących – mówi dla Retailnet Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL.

– Nominowane sieci charakteryzuje dynamiczny rozwój wynikający zarówno z dobrze zaplanowanej i przemyślanej strategii ekspansji opartej o wnikliwą analizę rynku i świadomość swoich mocnych stron i wyróżników, jak i popularności danych marek czy stabilnej sytuacji finansowej grupy. Warto zauważyć, że ekspansja tych sieci nie ogranicza się do uruchamiania nowych sklepów jednej, wiodącej marki, ale polega na ciągłym rozszerzaniu swojej oferty i docieraniu do nowych grup odbiorców. Dobrym przykładem jest Grupa LPP, która rozwija swoje portfolio dokładając zarówno nowe marki – zapowiedź wprowadzenia marki premium – jak i uzupełniając swoją ofertę np. poprzez utworzenie aTab z artykułami wystroju wnętrz. Wprowadzenie na rynek konceptu premium LPP otworzy Grupie drogę do rozszerzenia swojej grupy docelowej – dodaje.

Zdaniem specjalistki JLL inne firmy nie pozostają w tyle za LPP i także szybko reagują na wciąż zmieniające się potrzeby klientów.

– Podobną politykę realizuje Hennes & Mauritz, który systematycznie rozwija swoją flagową markę odzieżową, jednocześnie inwestując w ofertę wystroju wnętrz w ramach sklepów H&M Home. MIG również rozszerza się o nowe marki i rozwija dotychczasowe koncepty. Z kolei Rossmann utrzymuje swoje dynamiczne tempo rozwoju i ma już prawie 1000 sklepów w całej Polsce, co nie przeszkadza mu poszukiwać kolejnych dobrych lokalizacji. Ciekawym wątkiem jest również ekspansja zagraniczna polskich sieci handlowych, której przykładem jest CCC i LPP – twierdzi Anna Wysocka.

Więcej informacji o zimowej edycji Shopping Center Forum 2015 znajduje się TUTAJ.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016