Daniel Adamiuk, Country Manager Jula Polska
Daniel Adamiuk, Country Manager Jula Polska

Szwedzka, rodzinna sieć multimarketów Jula planuje w 2015 roku otwarcie nawet 5 nowych sklepów w Polsce. Ekspansja dotyczyć będzie dużych miast na terenie całego kraju. O szczegółach ekspansji redakcja Retailnet rozmawia z Danielem Adamiukiem Country Managerem Jula Poland sp. z o.o.

Ile sklepów obecnie działa w sieci Jula?
Nasza baza na koniec 2014 roku to 11 sklepów, zaledwie – mogę stwierdzić, gdyż założenia mieliśmy inne. Dodaliśmy zatem do zajmowanej powierzchni trzy tysiące mkw. zamiast dziewięciu lub nawet dwunastu. Pocieszeniem może być tu jedynie, że otwarty w tym roku multimarket w Szczecinie spisuje się znakomicie.

Jak podsumują Państwo mijający rok dla sieci Jula?
Był to rok umacniania zdobytego przyczółka – jeśli mogę użyć takiej metafory. Konsekwentnie budujemy świadomość marki i powiększamy liczbę klientów – co wszakże byłoby znacznie łatwiejsze przy większej liczbie sklepów. W listopadzie 2014 minęły 3 lata odkąd działają nasze pierwsze sklepy w Warszawie i jesteśmy bardzo zadowoleni z prezentowanych przez nie wyników.

Jakie są plany ekspansji na 2015?
Musimy nadrobić nasze założenia w zakresie ekspansji – nie wykluczamy nawet pięciu otwarć w 2015 roku, dzięki czemu powtórzylibyśmy wynik z roku 2012. Niezmiennie stawiamy na duże miasta i niezmiennie w naszym standardowym formacie.

Jak oceniają Państwo obecnie dostępną powierzchnię dla rozwoju sklepów Jula?
Stanowczo odczuwamy niedosyt co sugerują też moje wcześniejsze słowa. W miastach, w których chcemy się ulokować nie istnieją lub dopiero powstają adekwatne powierzchnie. Dostajemy dziesiątki propozycji z mniejszych ośrodków, które z przykrością odkładamy ‘do szuflady’ bo nie współgrają z naszą strategią rozwoju.

Jula obecnie posiada w Polsce obecnie 11 sklepów. W sklepach w Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Lublinie, Słupsku, Gdańsku, Gliwicach, Poznaniu, Bielsku-Białej oraz Szczecinie Jula oferuje produkty potrzebne do renowacji m.in.: domu, ogrodu czy garażu. Ponadto w asortymencie Jula znajdują się produkty RTV i AGD, odzież robocza oraz wiele akcesoriów dla osób aktywnie spędzających czas. Firma zatrudnia łącznie około 2,4 tys. pracowników w 73 multimarketach: 41 w Szwecji, 21 w Norwegii i 11 w Polsce.