Philips: światło wizytówką marek odzieżowych

Philips Lighting

Według firmy Philips Lighting na dynamicznie zmieniającym się rynku mody coraz większe znaczenie zyskuje zdolność wyróżniania się na tle konkurencji. Oferowane przez firmę Philips spersonalizowane rozwiązania oświetleniowe wykorzystujące technologię LED umożliwiają wykreowanie za pomocą światła niepowtarzalnego wizerunku butiku podkreślającego wyjątkowość i charakter marki. „Customized Light” to koncepcja personalizacji oświetlenia, zgodnie z którą użytkownik może w ramach pełnego spektrum światła białego skomponować osobistą „świetlną wizytówkę” optymalnie wpisującą się w tożsamość marki.

Marki w zróżnicowany sposób wykorzystują potencjał światła w procesie komunikacji z klientem. Świetlna wizytówka firmy może bazować na zimnym świetle białym sugerującym korzystne okazje cenowe, świetle chłodnym tworzącym atmosferę minimalizmu lub białym świetle o ciepłej tonacji wnoszącym do wnętrza powiew luksusu. Jednocześnie indywidualny projekt oświetlenia wnętrza zawsze obejmuje także źródła światła emitujące wysokiej jakości białe światło idealne na potrzeby ekspozycji towarów. Za sprawą optymalnie dobranego wskaźnika oddawania barw odcienie bieli są czyste i niczym niezakłócone, a pozostałe kolory intensywne i nasycone.

U podstawy koncepcji personalizacji oświetlenia leży przekonanie o sile oddziaływania światła o różnej temperaturze barwy. Według specjalistów Philips Lighting światło ciepłe tworzy atmosferę spokoju i bezpieczeństwa, dlatego idealnie sprawdzi się w salonach marek luksusowych, gdzie klienci poszukują odprężenia, bez pośpiechu przeglądając najnowsze kolekcje. Chłodne światło kojarzy się z efektywnością i energią, co sprawia, że często stosowane jest we wnętrzach dyskontów, supermarketów lub sklepów sportowych. Zindywidualizowane rozwiązania oświetleniowe dla sektora detalicznego usprawniają proces pozycjonowania marki, tworząc atmosferę podkreślającą jej charakter i specyfikę.

Obserwujemy obecnie znaczący wzrost znaczenia tożsamości marki. W warunkach nasilającej się konkurencji i dynamicznego rozwoju handlu elektronicznego klienci cenią sobie możliwość identyfikacji z ulubionym sklepem. Zarówno luksusowy butik, jak i sklep z tanią odzieżą zyska na stworzeniu atmosfery dostosowanej do specyfiki oferty handlowej i atrakcyjnej dla docelowej grupy klientów. Dzięki odpowiednio skomponowanemu, spersonalizowanemu oświetleniu sprzedawane towary są optymalnie wyeksponowane. Klienci widzą wiernie oddane, rzeczywiste kolory ubrań, a jednocześnie przyzwyczajają się do łatwo rozpoznawalnego świetlnego wizerunku marki. Mimo ogromnego zróżnicowania efektu końcowego, koncepcja personalizacji oświetlenia pozwala optymalnie wyeksponować zalety towarów i podkreślić unikalną tożsamość marki.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016