H&M
H&M

Jak ustaliła redakcja Retailnet firma H&M w 2014 roku otworzyła w Polsce łącznie 18 salonów w miastach różnej wielkości. Na kolejne otwarcia salonów odzieżowych marki będzie trzeba jednak poczekać kilka miesięcy.

– Nowe otwarcia salonów H&M będą miały miejsce wiosną 2015 roku. Zimą nie planujemy już żadnych nowych sklepów. Nasza strategia zakłada – poza największymi miastami w Polsce – również otwarcia w mniejszych ośrodkach, między 50 a 100 tys. mieszkańców. Wszystko jednak zależy od dostępnych lokalizacji – zawsze wybieramy tylko takie, które spełniają nasze wymagania związane z jakością – mówi dla Retailnet Ewa Jarzemska w firmy H&M.

Średnia powierzchnia sklepów H&M w Polsce wynosi 2-2,1 tys. mkw. Obecnie w Polsce działa ponad 130 salonów marki.

Firma H&M rozwija się w Polsce głównie na terenie centrów handlowych. Zdarzają się jednak pojedyncze lokalizacje przy ulicach, jak salon mieszczący się przy ul. Nowy Świat w Warszawie.

Firma od pewnego czasu znacznie poszerza ofertę produktową. Do sklepów sieci wprowadzono powiększoną linię H&M Sport, a także poszerzono ofertę obuwia. Firma prowadzi też sprzedaż za pośrednictwem internetu w oficjalnych sklepach online. Obecnie pracuje nad otwarciem e-sklepu w Polsce.

Marka H&M otrzymała nominację do nagród SCF Fashion Retailer of the Year 2015 oraz SCF Best Expansion Retailer of the Year 2015. Z kolei Joanna Jóźwiak z H&M otrzymała nominację do nagrody SCF Retailers’ Awards w kategorii The Best Manager of the Year. Więcej szczegółów znajduje się TUTAJ.