Kolekcja Bytom
Kolekcja Bytom

Spółka Bytom SA w listopadzie 2014 roku osiągnęła przychody ze sprzedaży detalicznej w kwocie 9,17 mln zł, a to oznacza wzrost o 22 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, kiedy sprzedaż wyniosła 7,54 mln zł

Natomiast w okresie od stycznia do listopada 2014 roku, spółka zanotowała łączną sprzedaż (detaliczna i hurtowa) w wysokości 87,86 mln zł, w porównaniu do 70,09 mln zł rok wcześniej. To wzrost o 25 proc. W tym okresie sprzedaż detaliczna wyniosła 82,62 mln zł, a w roku ubiegłym 66,14 mln zł (wzrost o 25 proc.).

Przypomnijmy, przychody ze sprzedaży spółki Bytom za trzy kwartały 2014 roku były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku 2013 o blisko 22 proc. Na wzrost składał się przede wszystkim wzrost przychodów z tytułu sprzedaży detalicznej, która jest najistotniejszą gałęzią działalności spółki. Sprzedaż detaliczna wzrosła z poziomu 51,8 mln zł do 65,1 mln zł (wzrost o 26 proc.). Wzrost sprzedaży detalicznej jest wynikiem poprawy efektywności sprzedaży, będącej następstwem zmian wprowadzonych w poprzednim roku, zarówno w funkcjonowaniu sieci, jak i ofercie produktowej marki Bytom.

Na koniec września 2014 roku Bytom SA posiadał 78 sklepów pod marką Bytom o powierzchni ponad 7,9 tys. mkw., natomiast na dzień 30 września 2013 roku było to 69 sklepów o powierzchni 6,6 tys. mkw. W okresie 9 miesięcy 2014 roku otworzono 6 nowych lokalizacji o powierzchni blisko 800 mkw.: w Centrum Handlowym Lublin Felicity, CH Kalisz Amber, Galeria Łódzka, Galeria Alfa w Białymstoku, Galeria Warmińska w Olsztynie oraz Galeria Sfera w Bielsku Białej. Sklepy zostały zaprojektowane w nowej aranżacji, mającej na celu zaprezentowanie zmian, jakie zaszły w oferowanych produktach. W czwartym kwartale 2014 roku spółka planuje otworzyć dwa kolejne sklepy o łącznej powierzchni około 270 mkw.

Firma Bytom rozpoczęła swoją działalność w lipcu 1945 roku. Od 1995 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.