Netto w pasażu handlowym Shopin

W 2014 roku Netto otworzyło 20 kolejnych sklepów w Polsce. Ponadto po latach nieobecności sieć powróciła na brytyjski rynek, gdzie obecnie działa 5 nowych placówek. Duński koncern Dansk Supermarked w przyszłym roku planuje podobną liczbę otwarć w Polsce – pierwszy z 20 sklepów ruszy w styczniu w Częstochowie.

Ten rok inwestycyjny sieć handlowa Netto zakończy liczbą 334 placówek w Polsce. 18 grudnia duński dyskonter otworzy sklep w Łaziskach Górnych na Śląsku, a 11 grudnia w podwarszawskich Michałowicach, Zduńskiej Woli oraz w Łodzi.

Nowe placówki Netto są standardowymi sklepami tej sieci – hale sprzedaży mają od 700 do 750 mkw. Netto w Płońsku usytuowane jest w retailparku Mila, natomiast Netto w Michałowicach mieści się w szeregu pawilonów handlowych, przeznaczonych pod wynajem. Wszystkie placówki zatrudniły po 12 osób do obsługi klientów. Przy sklepach powstały duże parkingi, a pod jednym dachem z halą sprzedaży Netto znalazły się stoiska poddzierżawców – są to znane firmy Madej Wróbel (Płońsk, Łódź, Zduńska Wola, Łaziska Górne), Wierzejki (Michałowice), Oskroba (Zduńska Wola, Łódź, Płońsk), Emilia Kristof (Łaziska Górne) oraz saloniki Świata Prasy.

W 1995 roku ruszył pierwszy sklep Netto w Polsce. Został zlokalizowany w Szczecinie. Obecnie na terenie kraju funkcjonują 334 sklepy Netto plus trzy centra logistyczne. Netto stanowi część Dansk Supermarked A/S, której właścicielami są A.P. Møller-Mærsk Gruppen i F. Salling. Dansk Supermarked jest również właścicielem i zarządcą sieci hipermarketów Bilka i Fotex. Jako właściciel ww. sieci Dansk Supermarked jest drugim co do wielkości przedsiębiorstwem działającym w branży handlu detalicznego w Danii.